Juni

 
Hejdå juni! Den här månaden har bestått av picknickar, dricka vin i parker, balkonghäng, kubb, pubar, betonggjutning och andra DIY-projekt, grillning, 45 (!!) grader på balkongen, regn, konfirmation, blommor överallt, fika, fotbolls-EM, loppis, kaktusfrenzy på Plantagen, äta ute, minigolf (jag vann!) och omplanteringar. Det känns som jag inte har gjort någonting alls utan bara suttit hemma hela månaden, men det stämmer ju inte alls inser jag när jag ser på filmen! Jag gillar verkligen det här konceptet 1 sekundersklipp från varje månad, hoppas ni gör det med!
Jess

Fenomenalt bra koncept! Så himla fint du har fångat juni, ser ut att ha varit en bra månad :)

Svar: Det var nog ganska bra största dels! Har haft många dagar då jag inte gjort någonting alls utan bara suttit hemma men de fastnar inte riktigt på film förutom i balkongklipp ;)
Mikaela Puranen

Beatrice

Älskar det här konceptet, är nästan lite sur för att jag inte kom på det själv, haha! Men juni verkade fint, hoppas juli blir lika bra! jag tycker det där med att filma när det händer saker är så svårt, systemkameran känns så otymplig... har funderat på att köpa en liten som går ner i väskan att ha oavsett om man vill fota eller filma, kanske det är nåt!?

Svar: Jag filmar det här med mobilen! Alltid med och enkelt! :) Dessutom med appen 1 second everyday som klipper ihop filmen åt en!
Mikaela Puranen

Alicia

De här filmerna är såå härliga och jag vill verkligen lära mig! Formatet med enstaka sekunder känns så hanterbart på något vis och samtidigt blir det så spännande fina filmer när du klipper ihop dem! MEN fick nåt OCD-ryck när du bara GICK RÄTT IN GENOM labyrinten utan att följa gångarna?? SÅ KAN MAN JU INTE GÖRA!!!! AAAAH!

PS balkongen är så magiskt fin <3

Svar: Det är superenkelt, jag ska visa nästa gång vi ses! :) Hahahahaha lugn jag gick bara FRAM till labyrinten, inte igenom den ;) Då följde jag stigen duktigt!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?