Scroll & Stop

Jag kom över den här kul listan som Julia har skapat och både Beatrice och Anna María har gjort den. Julia är så grym på att komma på nya kul list-idéer! Hon beskriver det såhär: "Den är mycket enkel: plocka bara fram din telefon, gå till bildmappen, scrolla en gång och sätt ned tummen. Bilden du stannar på måste du lägga upp. Fortsätt sedan och scrolla från din nuvarande position och djupare in i flödet. Upprepa en 6-7 gånger och posta alla bilder i ett inlägg med en liten story bakom." Okej, nu kör vi!
 
 
Den där magiska Kristi himmelfärdshelgen som bjöd på årets första riktigt varma dagar var jag en sväng hos mina föräldrar och gick bland annat på bakluckeloppis på Solvalla. Efter det äventyret tog jag en glad selfie medan mamma planterade små jordgubbsplantor till mig!
 
 
Min fiolfikus som jag tyckte så himla mycket om blev bara ledsnare och ledsnare. Jag tog den här bilden och skickade till mamma och bad om råd, men det slutade med att den dog ändå :( Jag måste sluta övervattna växter som inte vill ha så mycket vatten, är något av en expert på det. Men det betyder att jag måste införskaffa mig en ny fiolfikus för jag vill inte leva utan en!
 
 
Vi hundvaktade Hugo som är världens gulligaste chihuahua/pinscher. Han älskar verkligen filtar och gosar in sig i dem så fort han får chansen. Ibland kryper han in och täcker sig totalt så att man inte ser att det är annat än en filt i soffan, så man får vara försiktig och känna om det finns en liten hund i filten innan man sätter sig! 
 
 
Jag var på trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar som jag kom på att jag glömt att blogga om, men nu känns det som det var så längesen att det inte är någon idé? Om någon jättegärna vill se fler bilder därifrån så hojta, annars får det räcka med den här stolen som var klädd med fejkblommor som jag tyckte var väldigt fin!
 
 
Jag fyllde år och hade 90-talsfest. Sent inpå kvällen kom jag på att jag inte förevigat min outfit så jag tog ett gäng badrumsselfies, haha. För den som undrar så hade jag kjol, en rödsvartrutig skjorta knuten runt höften, vit magtröja och en oversize jeansjacka på mig, komplett med en Rör inte min kompis-pin från 90-talet som jag fick på lågstadiet tror jag! De två hårslingorna fram ska föreställa gröna men hårfärg fäster så jäkla dåligt på mitt hår så det syns ju knappt! 
 
 
Helgen innan festen var jag hemma hos mina föräldrar och rotade i garaget efter 90-talsprylar. Tog bland annat med mig de här sakerna hem för att dekorera med! Jag hittade också mitt album med Spice Girls-bilder! Samlade ni också på bilderna och bytte med varandra? Sjukt kul att titta igenom igen! Men det roligaste var att hitta gamla Mina Vänner-böcker som jag själv också fyllt i, haha. Kan visa dem någon dag!
 
 
Svårt att föreställa sig att det har sett ut såhär för bara ett par månader sedan efter värmeböljan den senaste veckan, eller hur? Här stod jag och väntade på bussen och det hade precis börjat vara ljust när jag gick hemifrån vid sju-tiden!
 
Det var det! Förresten så har ni väl inte missat att Alicia har samlat den här månadens Monthly Makers bidrag på tema färg? In och kolla! Om fem dagar släpps nästa tema hos Beata!
Beata

åh vill ha stolen men hur fan sitter en i den? haha går ju ej

Svar: JAG VET!? Får väl bara vara en prydnadsstol :(
Mikaela Puranen

Ruth | HungryHeart.se

Sicken liten söthund! Jag är mer ett fan av stora hundar, men när den borrar in sig så där gulligt i en filt så faller jag pladask för den ändå. =)
Jag hittade mina Mina vänner-böcker för ett tag sedan och läste igenom rubbet. Så himla kul att ha. Nästan alla hade fyllt i "favoritämne i skolan: rast", ha ha.

Svar: Hahaha, rast. Jag brukade skriva bild oftast tror jag! Eller hittade en från när jag var typ 13 då hade jag också skrivit rast som de coola kidsen ;) Men den från det året är så himla himla sorglig, "saker jag hatar: mitt utseende" och massa sånt! Ok, inte helt ovanligt i den åldern men ändå så ledsamt :P
Mikaela Puranen

Wilda

Åh hjälp vilken flashback till 90-talet! haha jag samlade på tvillingböckerna i precis den där serien och dödade många tamagotchis på den tiden.

Svar: Haha vi hade nästan alla tvillingböcker, var typ det enda jag läste ett tag!
Mikaela Puranen

Beatrice

Åh, så kul ju!! Knäppt med sista bilden såhär, men rätt kul ändå! Kul också att de följer varandra i kronologisk ordning, mina hamnade huller om buller för att jag inte hade så mycket kvar i telefonen = fick gå upp till toppen och scrolla neråt igen... Men det här är himla fint hörredu!

Svar: Hehe, egentligen var mina också huller om buller pga samma anledning, men placerade dem i kronologisk ordning i inlägget för kändes mer logiskt. Men kanske lite fusk? :P
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?