Kaktustavla

 
Ett av mina mål för i år är att måla mer, vilket hittills har gått sädår. Jag har drabbats av prestationsångest och tappat självförtroendet totalt. Men nu kanske det håller på att ändras, hoppas jag. Jag gjorde en illustration av ett korallrev till en figur som skulle visa de olika effekterna klimatförändringar har till min uppsats, och den blev faktiskt ganska bra och det kändes som något lossnade lite äntligen. Så igårkväll fick jag ett ryck och drog fram akrylfärgerna och bara gick på feeling.
 
 
Det enda jag hade bestämt i förväg var att det skulle vara en korallrosa bakgrund och så kaktusar, som jag kanske är lite besatt av just nu. Jag gjorde alltså ingen skiss eller liknande utan bara målade, och det är så himla härlig befriande känsla att inte ha för mycket förutbestämda idéer om hur det "ska" se ut som jag annars brukar ha. Jag hade egentligen tänkt att jag skulle ge bort den här tavlan i present, men jag tycker alldeles för mycket om den för att kunna skiljas från den, så jag får hitta på en annan presentidé.
 
 
Min favoritkaktus är den mörka bolliga varianten och den jag gillar minst är den med blommorna för den ser lite ut som en gurka, haha. Men trots den lite halvfula kaktusen så gillar jag tavlan i stort, och så fint att få lite mer färg hemma hos oss! Nu ska jag bara hitta det perfekta stället att hänga den på....
 
PS. Om ni är sugna på en likadan så finns den nu att köpa på min Society6-shop och om jag får säga det själv så är den riktigt riktigt fin som kuddmotiv!
Louise Stigell

Åh vad snyggt! Färgkombinationen är hur härlig som helst. =) Jag skulle också vilja våga lite mer med mitt målande, och gå mer på känsla. De få gånger jag målar så är det mest efter förlaga och mycket striktare än vad jag egentligen vill.
Underbart när man blir så nöjd med sin tavla att man vägrar sälja eller ge bort! =D

Svar: Tack! Det brukar vara likadant för mig, nästan alltid en förlaga och svårt att gå utanför ramarna och göra något eget. Men plötsligt händer det! Oftast när jag gör så brukar jag bli missnöjd, men den här gången älskar jag den :) Tror det enda man kan göra är att bara öva, öva, öva och tvinga sig själv i början så blir det enklare sen!
Mikaela Puranen

Louie

åh jättefin ju, älskar färgerna :D

Svar: Tack! :D
Mikaela Puranen

Matilda

Åh, du kan ju verkligen det där med att måla! Hur fint som helst.

Svar: Tack snälla!
Mikaela Puranen

Alicia

Åååh Mikaela, detta gör mig så glad!! Dels är det en så underbart uppstudsig och fin tavla med peppig och röjig jävla färgskala så en inte kan bli annat, och dels blir jag så lycklig över att du är igång och målar igen! Jag hatar när en fastnar sådär och älskar när det släpper. Det är en så mäktigt magisk befriande känsla och jag unnar dig allt allt allt utlopp i världen nu! Bara kör! :D

Svar: Dina kommentarer alltså, de gör mig alltid så himla glad och peppad <3
Mikaela Puranen

Ruth | HungryHeart.se

Så djävla snygg!! Snacka om att det är en tavla man blir rejält glad av! Så himla härligt att höra att prestationsångesten är på väg att ge sig också. Du är ju grym på att skapa!

Svar: Tack <3
Mikaela Puranen

Emma Svensson

Wow, jag är inte alls såld på rosa egentligt, men den här nyansen tillsammans med de gröna kaktusarna var ju fantastisk! Jag gillar nog också den bolliga mest, så himla snyggt skuggad! Hoppas verkligen din prestationsångest håller sig borta, sådan är inte till den minsta lilla nytta!

Svar: Tack!! :) Ska försöka hålla den i styr!
Mikaela Puranen

Sandra

Släng ut den där sketna prestationsångesten genom fönstret för du är ju grym! Tycker att du utvecklats något otroligt sedan jag började följa din blogg och jag älskar at få se dina målade alster. Den vänstra kaktusen var min absolut favorit. Supersnyggt!

Svar: Men åh, TACK vad glad jag blir :)
Mikaela Puranen

Wilda

Men jäklar vad snyggt! Och alltså helt utan skiss!!! Ojojoj. Så imponerad.

Svar: Tack :DDD
Mikaela Puranen

Jess

En så härlig explosion av färg! Låter helt underbart att bara släppa loss och gå på känsla, blir så glad att du kommit dit :)

Svar: Tack vad glad jag blir 😀
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?