MONTHLY MAKERS MINIATYR

 
Vad fort tiden går! Det är redan dags att visa upp vad som skapades till månadens Monthly Makers! Den här gången är Wilda värd och temat är miniatyr! Jag har gjort en minival i keramik! Den som följer mig på instagram kunde för ganska längesedan nu se en valkruka jag gjorde i trolldeg bara för att jag var så himla sugen på att hålla på med lera. Den blev sådär. Men nu var ett ypperligt tillfälle att göra om och göra bättre! Så på keramikkursen jag har gått på så bestämde jag mig för att göra en kaskelottkruka!
 
 
Såhär såg den ut när jag format färdigt den och den stod på tork innan första bränningen. Jag fick gröpa ur den nästan hela vägen fram i nosen eftersom att för tjocka keramikgrejer riskerar att spricka i ugnen.
 
 
Efter glaseringen såg den lille valen ut såhär! Redo för sista bränningen!
 
 
Och efter ytterligare en bränning så är den färdig och ser ut såhär! Min alldeles egna lilla miniatyrkaskelott. Jag tänker kalla den Moby eftersom det är en vit kaskelott, men den här ser betydligt snällare ut än valen i historien om Moby Dick :))) Jag tycker så mycket om den även om den nu efter glaseringen är lite, lite flammig på några ställen samt att varenda ojämnhet syns ganska tydligt.
 
 
Så gullig med en liten kaktus som inneboende! Apropå keramik förresten så tänkte jag skriva ett inlägg om kursen jag gått på och vad jag tyckte om den, och så har jag redan anmält mig till en fortsättningskurs för det är det roligaste jag har gjort på länge!
 
Monthly Makers är en utmaning för dig som vill komma igång med eller utveckla din kreativitet. Under 2016 lanserar vi tolv gemensamma månadsteman för dig att inspireras av, utmanas och skapa utifrån. I mars är temat miniatyr och Wilda är värd. Kommentera detta inlägg hos Wilda med en länk till ditt bidrag för att vara med. Deadline är den 28 mars!
 
Vi som driver Monthly Makers är Alicia, Anna María, Annica, Beata, Beatrice, Elsa, Jessica, Mikaela, Ruth, Sandra, Stina och Wilda. Inspireras, skapa och utvecklas med oss under hela året!
Sandra

DET HÄR ÄR DET SJUKASTE JAG SETT!!!!! Vilket genialiskt bidrag + underbar utförande + vad löjligt avundsjuk jag blev. Är superimpad <33

Svar: <3 <3 <3
Mikaela Puranen

Louie

Fantastiskt fin! Och Moby är ett perfekt namn ju :)

Svar: Tack!!
Mikaela Puranen

Sanna | Beauty & Bride

Men ååh, gud vad fin! Så himla söt verkligen, du är så kreativ Mikaela, blir avis!

Svar: Tack Sanna!
Mikaela Puranen

Alicia

ÅH Mikaela, jag är så glad att allt gick bra med tork och bränning och glasering och hemfärd! Jag är ju som bekant himla rädd för lera och dess förmåga att sprängas när en minst anar det. För din val är såååååå himla fin och det är så roligt att du gjorde en kruka av den! Det känns som det perfekta sättet att skapa något som både är vackert och användbart att ha framme och den passar så bra ihop med kaktusen och dina andra djurkrukor och din personlighet och allt! Sen blev den så himla fin i sitt utförande, med den lyfta stjärtfenan och jag är helt kär i hela uttrycket! Bravo!

Svar: Alltså <3 <3 <3 <3 <3 TACK ALICIA!
Mikaela Puranen

ELsa

Så himla fin!!! Jag döööööör!

Svar: <3 <3 <3
Mikaela Puranen

Silje

Den ble virkelig supertøff og så utrolig kul! :D Digger dette, Mikaela! :D

Svar: Tack Silje :D :D
Mikaela Puranen

Ruth | HungryHeart.se

Fan vad bra det blir när en marinbiolog och crazy plant lady kombinerar intressena och gör en kaskelottkruka! Den är SÅ vansinnigt fin! Älskar den!!

Ruth | HungryHeart.se

Fan vad bra det blir när en marinbiolog och crazy plant lady kombinerar intressena och gör en kaskelottkruka! Den är SÅ vansinnigt fin! Älskar den!!

Ruth | HungryHeart.se

Fan vad bra det blir när en marinbiolog och crazy plant lady kombinerar intressena och gör en kaskelottkruka! Den är SÅ vansinnigt fin! Älskar den!!

Svar: Hahaha japp två av mina största intressen, eller tre om man räknar in DIY kombinerade, kan inte bli bättre ;) TACK
Mikaela Puranen

joré

hur häftiiiig?? du är ju grym!

Jessica

MEN ALLTSÅ HERREGUD VILKEN FIN????

Svar: <3 <3 <3
Mikaela Puranen

Stina - Stinas tillvaro

Alltså, verkligen en av mina favvosar i MM ever. Känns verkligen som DU också, bra jobbat :D

Svar: TACK Stina <3
Mikaela Puranen

Jess

Det här är ju det bästa på länge! Så himla, himla fin! :D

Svar: Tack <3
Mikaela Puranen

Pernilla

Det här var det finaste och häftigaste jag sett idag! Så himla fin! Djurkrukor är ju <3 <3 överlag och valar är verkligen något extra speciellt!

Svar: Tack! Djurkrukor är bäst! Tror jag har hela fem stycken nu :D :D
Mikaela Puranen

Sandra

Okej, skrev ju att jag skulle bojkotta din blogg nu (pga mitt hjärta går i tusen bitar av avundsjuka) men jag kunde inte låta bli. Var tvungen att gå in och titta en gång till och alltså åh, Mikaela, den är fantastisk!

Svar: Haha men åh Sandra, tack <3
Mikaela Puranen

lekfulltmedkatarina.blogspot.se

Vad härlig den ser ut. Och du ruskade liv i min längtan efter tillgång till keramikverkstad. Ser fram emot att läsa ditt inlägg om kursen. Jag som haft tillgång till öppennverkstad känner en liten oro att en mer organiserad kurs ska vara för styrande men det kanske inte alls är så?

Svar: Tack! Åh vad härligt att ha tillgång till en öppen verkstad! Det varierar säkert från kurs till kurs, men min var inte alls styrd utan man fick göra det man ville men hade några få genomgångar på tekniker och hjälp tillgänglig när man behövde!
Mikaela Puranen

Form&Känsla

Härligt med keramik, eller hur! Vad duktig du är, jag gillar att valen ser så klok ut /linda

Svar: Keramik är typ det roligaste jag gjort någonsin! Anmälde mig till en kurs till direkt när den här var slut :) :) Och tack!
Mikaela Puranen

Annica

Den är så sjukt fin! det ska bli superkul att läsa inlägg om kursen och vad ni har gjort sen :) jag är så sugen på att gå en keramikkurs jag med!

Svar: Tack! Det tycker jag du ska, för det är typ det roligaste jag gjort någonsin! :D
Mikaela Puranen

Anonym

Nä men alltså din kreativitet vill jag ju bara copypaste:a i mig själv! Så himla fint och vilka detaljer! Vilken trovärdig och vacker form!

Svar: Taaack!
Mikaela Puranen

Alexandra

Å jisses, såååå himla fin! De va nog det coolaste jag sett på hela denna veckan :)

Svar: Åh tack! :)
Mikaela Puranen

Maja

Alltså, så fin! Jag instämmer med resten av hyllokören här. En keramikkurs verkar fantastiskt att gå!

Svar: Tack! :D Det var det, så pass att jag ska gå en till :) :) :)
Mikaela Puranen

Amanda

Så himla häftig ^^

Svar: Tack :D
Mikaela Puranen

malin

wow! jag gillar verkligen din kaskelottkruka. en liten version av något så himla stort blir så himla fint tycker jag :)

Svar: Tack så mycket :) Jag håller med dig, det är verkligen coolt att det går att skapa så mycket på samma tema!

Svar: Tack snälla!
Mikaela Puranen

Linda

Alltså så fin!! Helt fantastiskt bra jobbat! :o
Blev lite sugen på att gå en keramikkurs nu! :D

Svar: Tack! Vad roligt! Jag skrev ett helt inlägg om keramikkursen nyligen, spana in det om du är sugen :D
Mikaela Puranen

Sofie

Oj vad fin!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?