Snapshots från påsken

 
Nu är påsken inne på sin sista dag och min ledighet likaså. Imorgon börjar jag en ny kurs som verkar jättespännande, men först tänkte jag att vi skulle kika på lite påskbilder. Jag åkte hem till mina föräldrar på långfredagen för att hänga lite där och rota igenom gamla lådor i jakt på 90-talsprylar för en fest nästa helg. Vi brukar inte fira påsk jättemycket egentligen, grekiska påsken som oftast är ett annat datum firar vi desto mer däremot med en stor grillfest. Men nu till "vanliga" påsken hade mamma ändå tagit fram en del påskpynt, där det mesta är DIY-pynt! De här äggen har hon gjort decoupage på och tydligen limmat glitter på ett av dem. Undrar om inte det sistnämnda kanske är mitt gamla verk?
 
 
De här två påskhönorna åker fram varje år, haha. Det är min syster som gjort den övre och jag den nedre någon gång på lågstadiet förmodligen, eller om det kan ha varit redan på förskolan? De får hänga på väggen varje år i alla fall och det är ju lite gulligt.
 
 
Påskris finns förstås också, äggen är antingen handmålade eller decoupagelimmade. Alla är säkert minst 15 år gamla, men de flesta är nog över 20 år för jag minns inte en endaste påsk utan den här gula med påskkärringen som mamma har målat. Fjädrarna är som tur är lika gamla de med, då de förmodligen plockats av levande fåglar :(
 
 
De flesta av de 20-åriga äggen har nog gått sönder, men ett av mina gamla ägg hängde i riset även i år!
 
 
Ute i trädgården stod krokusarna redan i full blom, och lite påskliljor verkade vara på väg upp också. Förutom att rota i lådor i garaget och äta god mat hann vi även med en liten loppistur. Så fick jag skjuts hem med mina miljarder påsar med loppisfynd och 90-talsprylar och då hann jag vara hemma i en halvtimme innan vi åkte till Es familj för påskmiddag och sällskapsspel. Så mysig helg!
 
 
Om man är medlem i Plantagens kundklubb så får man en gratis bukett rosor när man fyller år så jag åkte och hämtade ut den i fredags också. Det blev en påskbukett, men nu redan efter tre dagar ser en del av blommorna ganska ledsna ut. Vet inte alls vad jag gjort för fel? Har snittat dem i fredags och en gång idag, samt bytt vatten och hällt i rosnäringen som följde med. 3 dagar är lite dålig hållbarhet får man tycka. Men de har varit himla fina i min favoritvas så länge det varade!
 
Har ni haft en fin påsk?
 
Ruth | HungryHeart.se

Det är så härligt med hemmagjort påskpynt som man tar fram år efter år. Bonaderna med hönor på var ju bara för charmiga!
Jag fick klappa djurbebisar i påsk och det var helt klart höjdpunkten. En tioveckors hundvalp + en vecka gamla hedemorakycklingar. <3 Såå söta!

Svar: Eller hur, så kul att det finns kvar! Åh det låter hur mysigt som helst!!! Djurbebisar <3333
Mikaela Puranen

Annie - lättlagat vegokäk

Det är ju himla charmigt med påskpyssel från barn, det blir ju nästan det finaste. Vägghönorna var ju exempelvis supergulliga <3

Svar: Det är väldigt kul att ha kvar faktiskt! Tack <3
Mikaela Puranen

Alicia

Det har varit så himla härligt att vara lite ledig i påsk! Har liksom inte vant mig vid att inte behöva jobba supermycket extra varje högtid, så varenda lediga dag är som en present. Vi har verkligen bara myst och haft det bra ihop, ätit väldigt mycket godis och gjort vad som fallit oss in. Bästa helgen på länge måste jag säga!
Och du ser också ut att ha haft det så härligt. Vad fint att få se lite barndomsalster! Sånt tycker jag alltid är kul :) Även impad av din mammas äggmålarskills!

Svar: Låter hur mysigt som helst :) <3
Mikaela Puranen

ISA

tycker man ser alltför lite hemmagjort pyssel sen man själv blev vuxen. Nu känner väl inte mamma sig skyldig att hänga fram mina små målade ägg längre! haha. Men så fint ni hade det. Charmigt är det!

Svar: Haha, ja men det är ju fint att det finns kvar i alla fall :) :)
Mikaela Puranen

Jessica

Det behöver ju faktiskt inte vara ditt fel att blommorna ser deppiga ut tänker jag! De kanske blivit behandlade illa innan! Men SÅ gulligt med gammalt påskpynt! Vi har en del kvar men hänger inte upp det hehe. Men jag vill ju ha fina pynt och inte mitt knöliga gamla gula ägg haha

Svar: Haha, tack det kan ju faktiskt vara så! Skyller på Plantagen ;)
Mikaela Puranen

Wilda

Så fantastiskt härliga bilder! Blir glad av dina blombilder och extra glad för din lågstadie-höna. Du hade ju talang redan då! :)

Svar: Haha tack, vet inte om jag håller med om det sistnämnda dock, men lite gullig är den :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?