MONTHLY MAKERS BOKSTÄVER & ORD

 
Den här månaden är temat för Monthly Makers "Bokstäver & ord" och Stina är värd! På det här inlägget lämnar du en länk till ditt bidrag för att vara med! 
 
Jag hade egentligen en helt annan idé än det här, men ibland är man bara inte så sugen på att göra det man har tänkt. Däremot har jag jättelänge varit sugen på att brodera på kläder, och när jag äntligen hittade min vita crop t-shirt jag hade som uttänkt offer (lääängst in i garderoben!) så var det bara att sätta igång!
 
 
Jag budade hem massa guldtråd på Tradera förra året i syfte att brodera något på min jeansjacka och vitt och guld tycker jag är så fint ihop så det kändes som ett givet val av tråd. Men oj vad den tråden inte var samarbetsvillig! Jag vet inte hur jag ska beskriva det riktigt, men det kändes bara som den stretade emot. Men det gick ju till slut och det blev ett budskap på t-shirten!
 
 
"Allergic to bullshit" står det ifall det syns dåligt. Gillar't! Nu funderar jag mest på vilka andra kläder jag kan gå lös på för gud så roligt det här var. Gör man såna här enkla stygn går det ju fort också, de här tre orden tog mindre än en timme men det hade nog kunnat gå snabbare med en mer medgörlig tråd! Jag ska definitivt rota igenom min garderob inom kort! Och kanske våga brodera på den där jeansjackan till slut om jag kommer på något fint motiv...
 
 
Monthly Makers är en utmaning för dig som vill komma igång med eller utveckla din kreativitet. Under 2016 lanserar vi tolv gemensamma månadsteman för dig att inspireras av, utmanas och skapa utifrån. I september är temat bokstäver och ord, och Stina är värd. Kommentera detta inlägg hos Stina med en länk till ditt bidrag för att vara med. Deadline är den 28 september!
 
Vi som driver Monthly Makers är AliciaAnna MaríaAnnicaBeataBeatriceElsaJessica, jag, RuthSandraStina och Wilda. Den här månaden är Jessica värd och temat är Saga! Deadline är 28:e som vanligt!
 
Du hittar oss på facebookinstagrampinterest och på monthlymakers.com.
Alicia

MOAHAHAHA jag förstår precis vad du gått igenom för ett litet helvete med den där tråden ;);) Det finns en anledning till att jag återgått till mjukt mouliné efter att ha testat olika syntet- och silkesgarner. Fy vad de trilskas! Men jag tror det där kan funka lättare med lite större stygn, så den kan fortfarande vara ett alternativ till jeansjackan :)

SÅ kul att du valt att brodera på temat! Och så festligt, uppstudsigt, litet men tufft, guldigt men sylvasst motiv! Älskar det! Så fint och med så mycket humor. Jag blev supersugen på att klädbrodera!

Svar: Hahahaha tack känns bra att du vet vad jag gått igenom <3 Jaa får se med jackan alltså, om jag väntar till nästa vår då det börjar bli säsong för den igen så kanske jag har glömt hur jobbigt det var och är sugen igen! Tack för din som vanligt fina kommentar <3
Mikaela Puranen

lrkfulltmedkatarina.blogspot.se

Bara ordet guldtråd låter stelt mellan fingrarna :-) Älskar citatet. Fick faktiskt just det svaret på en arbetsplats när jag frågade om allergier och har velat ha det på en t-shirt sen dess. Fast inte stort tryck utan sådär lite uppkäftigt halvdolt så att man faktiskt får titta efter en extra gång. Precis den känslan som ditt broderi ger mig. Vill ha-känslan är stor kan jag säga.

Svar: Haha, ja men tråden har nog exakt den känslan du föreställer dig! Men vad kul, tack för din fina kommentar!
Mikaela Puranen

Louie

Så snyggt, älskar citatet:)

Svar: Taaaack!
Mikaela Puranen

Silje

Sjølv om tråden var vanskeleg, synest eg det blei kjempekult! Tøft å oppgradere eit klesplagg på denne måten :D

Svar: Tack Silje! :D
Mikaela Puranen

Julia

Men titta, vi har tänkt lite samma den här månaden! Fint budskap och väldigt fin tråd trots att den kanske stretade emot! :)

Svar: Tack! Din var t-shirt var också superfin!
Mikaela Puranen

Wilda

Gillar fräckheten och enkelheten, att det är så litet gör att det också drar till sig mer uppmärksamhet. Finurligt och det kliar direkt i mina fingrar - så inspiration lyckades du med fullständigt! Så kul att du testar nya tekniker och utmanar dig. Det inspirerar också!

Svar: Vad fin kommentar, Wilda, tack! <3 Har verkligen kommit underfund med att jag älskar att testa nya tekniker och nog inte skulle kunna hålla mig till en jämt, även om jag har återkommande favoriter :)
Mikaela Puranen

Sanna | Beauty & Bride

Men åh, så enkelt men samtidigt så otroligt snyggt och coolt! Bra jobbat!

Svar: Tack Sanna!
Mikaela Puranen

Jenny

Är ju det bästa när något såpass litet gör så stor skillnad! Blir även jag sugen på att rota igenom garderoben nu efter plagg att sticka nålen i!

Svar: Tack vad kul! Hoppas du hittar något att sätta nålen i :D
Mikaela Puranen

Ruth | HungryHeart.se

Ha ha, underbart!! Sant, roligt, snyggt och med glimten i ögat. För min del får du gärna göra en hel klädkollektion! =D

Svar: TACK <3
Mikaela Puranen

Vicky

AH älskar detta citat. och trend-fint med hjärtbroderi med. gillart!

Svar: Tack! Hjärtbroderi, vad fint uttryck!
Mikaela Puranen

Grahnslöjd

Att brodera på kläder är ju sååå kul & resultatet blev super!!

Svar: Taaack! Superkul verkligen!
Mikaela Puranen

sofia

VAD HÄFTIGT! Jag hittade sådantdär papper som man kan printa på och sen stryka över på en t-shirt, men har säkt efetr några bra ord att skriva men "allergic to bullshit" är helt PERFEKT!

Svar: Vad kul!! Posta hur det blev sen, vill se! :D
Mikaela Puranen

Borgmästaren

Snyggt! Säkert var det metalltråden som ställde till problemet. Gissar att det är enklare med tråd som inte är av metall så kasta dig du på jeansjackan. Något grå-svart broderi på den?

Svar: Tack! Ja, det var helt klart trådens fel, men det är ju så fiiiint med guld att det är svårt att låta bli ändå ;)
Mikaela Puranen

sandra

Men alltså JAA så bra idé! Älskar verkligen det här med att hotta upp sina kläder med en broderad text eller motiv och ditt val av text var ju suveränt :)

Svar: Tack! Har velat göra det här så länge så är så glad att jag fick tummen ur äntligen!
Mikaela Puranen

Maria Ho

Väldigt fint! Alla metalltrådar är motspänstiga :). Jag tycker du har lyckats väldigt bra med ett så motvilligt garn. Ett tips till nästa gång är att använda läggsöm, det vill säga att lägga guldtråden ovanpå tyget och sy fast den med en tunn tråd tvärs över. En av världens bästa sömmar!

Svar: Tack! Vad bra tips, ska testa det!
Mikaela Puranen

lopplisa

Så kul och fint statement! Skriver under på det och jag hoppas du har startat en hel rörelse! Nä, metalltrådar är ju särdeles besvärliga :( men du har ju lyckats förträffligt ändå :)

Svar: Tack snälla! Synd att jag älskar guld så mycket när den är så besvärligt bara haha. Drar mig för att använda den tråden igen, men jag gillar den ju verkligen!
Mikaela Puranen

Jess

Okej, älskar det här bidraget! Såg en del t-shirts med små broderade budskap i London tidigare i sommar och blev så sugen på att göra någon liknande, och nu när jag ser ditt blir jag ännu mer inspirerad. Så himla fint :)

Svar: TACK vad kul!
Mikaela Puranen

Emma

Vilken rolig idé!

Svar: Tack! :D
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?