Lejonkasse!

 
 
 
 
Jag har testat att göra egna tryckta tygkassar med transferpapper! Det är alltså sånt här papper (fast jag köpte mitt på Panduro, mycket dyrare...), som man skriver ut sin bild på och stryker den på väskan/tshirten/tyget man vill ha det på. Här kommer en steg för steg-beskrivning!
 
1. Skriv ut din bild på transferpappret. Följ instruktionerna på det papper du köpt!
 
2. Klipp ut bilden, så nära kanten som möjligt blir snyggast men gör ingenting om man lämnar lite runt om.
 
3. Stryk först tyget du ska fästa bilden på (tygkassen).
 
 
4. Placera bilden med den utskrivna sidan nedåt mot tyget.
 
 
5. Stryk! Det ska stå instruktioner om hur länge och så på paketet, men jag strök i  2-3 min med jämna rörelser. Låt svalna i ca 1 minut.
 
 
6. Dra försiktigt av skyddspappret.
 
 
7. Klart! Sjukt nöjd med resultatet, och det tog betydligt mindre tid än när jag gjorde den här väskan och ritade för hand med tygpenna...

Kom ihåg mig?