MONTHLY MAKERS AVTRYCK

 
Den här månaden var temat för Monthly Makers avtryck, som går att tolka på oändligt många sätt! Jag hade lite väl många idéer i huvudet i början av månaden och visste inte riktigt vart jag skulle börja. Efter ganska mycket trial and error med olika idéer som slutade mest i error ärligt talat så gick jag tillbaka till den allra första tanken jag hade, vilket var transfertryck på textilier. Jag hade nämligen flertalet transferark för mörka tyger som jag inte ens hade testat, så jag kände att det var dags! Sådana här stryka-på-bilder är ett väldigt snabbt och kul sätt att förändra sina kläder och övriga textilier! Transferark kan köpas på de flesta hobbybutiker, mina tror jag är från Clas Ohlsson!
 
Hur man gör är lite olika för olika transferpapper, så läs noga på förpackningen för instruktioner! Vi har inget strykjärn så jag var nere i tvättstugan och strök på bilden, där är det dessvärre så dåligt ljus att det inte kändes som någon idé att försöka ta en bild ens. Vill ni se hur det kan se ut så har jag tidigare använt transferark och tryckt på en tygkasse här! Den här gången valde jag en bild jag tog när jag var på fältkurs på Askö i Trosas skärgård som jag tyckte var fin. Jag är sjukt nöjd med resultatet och vill matcha linnet med ett par jeansshorts och snygga solglasögon i sommar! 
 
 
Monthly Makers är en utmaning för dig som vill komma igång med eller utveckla din kreativitet. Under 2016 lanserar vi tolv gemensamma månadsteman för dig att inspireras av, utmanas och skapa utifrån. I januari är temat avtryck och Beatrice är värd. Kommentera detta inlägg med en länk till ditt bidrag för att vara med. Deadline är den 28 januari!
 
Vi har förresten en nyhet! Beata, Agnes och Elsa kommer att hålla i en kurs på Folkuniversitetet i vår med fokus på återbruk! Alicia och Anna María har tidigare hållt en föreläsning och workshop där platserna gick åt som smör i solsken (läs mer här och här!). Så alla ni som bor i och i närheten av Stockholm borde kolla in  vårens kurs! Mer information finns här.
 

Vi som driver Monthly Makers är Alicia, Anna María, Annica, Beata, Beatrice, Elsa, Jessica, Mikaela, RuthSandra, Stina och Wilda. Inspireras, skapa och utvecklas med oss under hela året!

Anna María

Men så fint! Gillar verkligen kontrasten av det mörka linnet och havet. Fint!

Svar: Tack! :*
Mikaela Puranen

Ruth | HungryHeart.se

Wow, vad SNYGGT! Extra roligt att det är en bild du själv tagit och som dessutom är minne från en vacker plats. Du har fått mig grymt sugen på att prova att göra egna stryka-på-bilder!

Svar: Tack! Det är verkligen inte svårt, tar typ en halvtimme om man räknar in att skriva ut bilden, klippa ut, värma upp strykjärn och så stryka på bilden! Väldigt nöjd med bildvalet faktiskt! :)
Mikaela Puranen

Silje

Synes dette ble ordentlig fint og vakkert! Herlige kontraster og et vakkert bilde ^^

Svar: Tack Silje! :)
Mikaela Puranen

Maria Ekblad - nyföddfotograf i Göteborg

Åh vad fint! Fast det spricker alltid efter ett tag när jag har gjort sådana tryck. Du får gärna komma med tips om hur de håller bättre om du vet!

Svar: Tack! Jo, jag vet, har tyvärr inga bra tips mot det :/ Men tänker att på just det här motivet så tycker jag nästan det bara blir snyggare med lite sprickor ;)
Mikaela Puranen

Beatrice

Åh, snyggt!! Jag tänker mig att det kan vara svårt att välja en bild som inte ser lite.. konstigt ut mot tyget? Men du har verkligen valt rätt till det där linnet! Mycket, mycket snyggt.

Svar: Tack! Jag velade rätt länge innan det slog mig att det här var den självklara bilden ;)
Mikaela Puranen

Jessica

Jösses vad snyggt Mikaela!!!! Vill också ha ett sånt linne! Gillar verkligen bilden också! Skulle velat se den i stort format också!!

Svar: Tack! Du kan se bilden i större format här http://bympv.blogg.se/2015/december/bland-planktonprovtagningar-och-havsornar-pa-asko-2.html :)
Mikaela Puranen

Louie

Åh blev ju supersnyggt!

Svar: Tack :)
Mikaela Puranen

Hanna

Det här är ju en jättebra idé! Perfekt om man vill göra något roligt med sina favoritbilder. Riktigt snyggt med vågorna som slår upp mot bergen också :)

Svar: Eller hur, möjligheterna är ju dessutom oändliga, går ju att göra på vilken textil som helst :)
Mikaela Puranen

Karin

Jättefint och genuint personligt! Ditt bidrag genererar ett nytt projekt för mig under sommaren på Ljusterö! Där har jag hav, bad och havsörnar, men korpen är favvo-fågeln! Hav är härligt!

Svar: Åh, det låter jättehärligt!! Korpar är riktigt coola fåglar tycker jag!
Mikaela Puranen

Sandra

Det här bidraget gav mig massvis med egna idéer till att testa transferpapper. Så roligt och så fint ditt linne blev, känns som frihet!

Svar: Vad kul! Blir spännande att se vad du hittar på :)
Mikaela Puranen

Jess

Snyggt! Låter som att det kommer passa ypperligt till ett par jeansshorts och snygga solbrillor i sommar :)

Svar: Tack! LÄNGTAR!!! Nu har det gått en månad med snö, nu tycker jag gott det kan bli vår ;)
Mikaela Puranen

Pernilla

Snyggt! Det där verkar vara en kul teknik att prova på någon gång när tillfälle ges :)

Svar: Tack! Absolut, och dessutom väldigt snabbt och enkelt, tycker definitivt du ska testa :)
Mikaela Puranen

Alicia

Åh vilken härlig topp! Så himla vacker bild. Tänk att kombinera transferbilder och broder? Drömmen! Tycker du det har hållit bra på kassen? Jag har bara gjort det här en gång för kanske 15 år sen och då var tekniken inte superbra liksom, men nu blev jag väldigt sugen att prova igen!

Svar: Åh, hade ju varit asfett att kombinera med broderi! Får bli nästa gång! Kassen bor hos en kompis, men sist jag såg den så har den hållit helt okej ändå, men visst är det små sprickor i den. Det syns kanske mindre på den för att det är rätt mycket vitt på den än vad det skulle göra på den här bilden, det återstår att se antar jag. Men det känns ju som ett plastigt tryck liksom så räknar med att det kommer bli små sprickor, men på just det här motivet tycker jag inte att det gör någonting utan snarare ger bilden mer karaktär :)
Mikaela Puranen

Wilda

Så snyggt! Det här måste jag testa någon gång. Det är ju verkligen både stilrent och personligt.

Svar: Tack! Det tycker jag du ska :)
Mikaela Puranen

Jessica

Blir så himla sugen på att prova det här själv när jag ser hur snyggt det blev. Tycker bilden passade perfekt med färgen på linnet.

Svar: Tack! Tycker definitivt du ska testa! :)
Mikaela Puranen

My

Blev jäklarns snyggt och en kul tolkning av temat :)

Svar: Tack :)
Mikaela Puranen

Sofia/Trådtanten

Kul med ett helt eget linne! Men avtryck av goda minnen!

Skuggsidan

Men hjälp vad snyggt! Tror det kommer bli riktigt stiligt att matcha som du tänkt också :) Måste prova detta nån gång!

Lydia Godson

Get traffic for your online or offline business without paying a dime. This post will show you 5 different methods to get lots of high exposure ads for free for your business: https://bit.ly/5waystoadvertisefree

Melva Renfro

Did you know that there are hundreds of sites where you can advertise your website for free? Here's a list of some of them: https://urlday.cc/bpz88

Joie Oakes

Website visitors from your niche for less than one cent each! Our traffic comes from social media ad campaigns and converts well. Give us your keywords and we'll start sending people to your site in 24 hours. Get started here --> www.traffic-masters.xyz

Lyndon Glockner

Automatic ad submitter - get continuous traffic from thousands of ads. Post your site now: https://ai6.net/5T1AVJ

Kirk Peralta

I saw a listing for you on www.neweggads.xyz and it said you had a $25 plan. Is it still available? https://ai6.net/2UZNtE

Dannie Dunaway

How to Get Free Advertising on Google. This guide will show you 21 step-by-step ways to get more buyers to your website organically with Google: https://shortest.link/1gym

Kermit Shelton

Are you currently accepting ads on your site? Would you approve my site www.newsblog.tech to be advertised? What would you charge?

Jaqueline Nadeau

Bullshit right? All business opportunity ads. Yep most of them are scams but that's not to say that they're all scams. An easy way to spot the mlm/bizop mafia is to look out for upfront fees. If they charge them then chances are they're pretty shady. I've put a list together of 21 passive income strategies that aren't scams and don't charge shit to join. Check it out :https://cutt.ly/NRoF9OO

Bill

Do you offer any advertising on your site?


Kom ihåg mig?