Instagramkonton jag följer

För ett tag sedan tipsade jag om bloggar jag följer, idag tänkte jag dela med mig av några av mina kreativa favoriter på instagram! 
 
DIY och inredning
 
improvedbyme - Målar om krukor, vaser, burkar och allt annat i porslin med permanenta pennor, och som är inspirationen till att jag målade om de här och den här krukan!
frkhansendk - Danskt konto med fina DIY-tips och inredningsbilder! Hon har alltså tecknat själv på tapeten och gjort den här fina blomväggen!
Createaholic - Hur mycket makraméinspiration som helst blandat med krukväxter! Hon säljer även makraméamplar och väggbonader om man inte vill göra själv.
madebyhanna - Många jätteinpspirerande DIY-idéer där betong och sprayfärg är återkommande. Ett av mina favorit DIY-konton faktiskt. 
 
 
_kulbo - Ett av de finaste inredningskonton jag vet! Deras hem är helt fantastiskt och det är så sjukt snygga bilder!
diydetaljer - Slöjddetaljers inspirationskonto vad jag förstått det som. Många fina DIY-tips hur som helst!
kreasiw - DIY-konto som förutom att visa egna alster bjuder in andra DIY:ers att gästposta på lördagar och har skaparutmaningar.
pysselmorsan - Många fina DIY-idéer som den här kaffekannan som blev en vas.
 
 
husnummertjugo - Superfärgglatt inredningskonto som egentligen inte är min stil alls, men jag blir så himla glad av att se bilder från deras hem!
jennyshusochhem - Också ett ganska färgglatt inredningskonto med DIY-tips, den mintgröna krukan på bilden är en uppochnervänd lampskärm t.ex!
 
Konst
 
agnes_cecile - Min favoritkonstnär när det kommer till akvarell, hennes porträtt är helt magiska!
artbykandee - Svensk konstnär och bloggare som målar mest i akryl
veronica__cos - En till italiensk tjej (precis som Agnes Cecilie) som målar i akvarell till största dels
harry_virdy - 18-årig (!!) indisk kille som också gör akvarellporträtt i lite samma stil som Agnes Cecile, tror det finns ett mönster i vad jag gillar för typ akvarellporträtt ;)
 
Det får vara allt för den här gången! Ni hittar mig på instagram @mikaelapuranen och kan kolla igenom den fullständiga listan på vilka konton jag följer där! Tipsa gärna om kreativa instagramkonton du gillar i kommentarerna, vilka är dina favoriter?
 
Och apropå tips så vill jag tipsa om att Wilda har släppt mars månads Monthly Makers tema med massa inspiration på sin blogg nu! 
Sandra

Såå många bra tips som jag inte ens kände till :D Lite roligt för hon som har husnummertjugo bor här i karlsborg :D

Svar: Jag såg det! Känner ni varandra? Eller är det en fördomsfull fråga där jag antar att alla känner alla i Karlsborg, haha :P Sjukt fint och färgglatt hem har hon i alla fall :)
Mikaela Puranen

Sandra

Nej, vi känner inte varandra (och nej, absolut inte konstigt att fråga för nästan alla gör faktiskt det!) men jag vet var hon jobbar ;)

Louie

Bra tips! Agnes Cecile och Art By Kandee följer jag redan, älskar deras konst!:)

Ruth | HungryHeart.se

Vad roligt med tips! Kulbo var en ny bekantskap för mig som genast lades till på min insta.

Matilda

Inser att jag måste steppa upp mitt instagramgame lite när jag ser alla dessa fantastiska konton! Är så dålig på att hitta kreativa och bra konton att följa på egen hand, så nu ska jag gå igenom dessa tips för tips. :)

Annica

Vilka bra tips! Jag är superdålig att leta upp nya att följa haha

Alicia

Gu vad kul! Jag har också tänkt göra några såna här tipsinlägg men det är ett lite för stort projekt just nu pga följer BARA kreatörer, haha. Men ändå var nästan alla i detta inlägg nyheter för mig - såå kul! Ska spana in var och en på tåget till jobbet :)

Svar: Jag vill jättejättegärna läsa om vad du följer på instagram! Du kan ju dela upp det i flera inlägg kanske så blir det inte övermäktigt mycket? :)
Mikaela Puranen

Helena

Hej igen, Idag är det dags för en ny utmaning av Hållbar livsstil, Ditt fina inlägg om mikroplast som du vill ha med i utmaningen går nu utmärkt att länka under 6 dagar från och med idag på följande adress http://sciencehelena.blogspot.se/2016/03/firar-ett-ar-med-hallbar-livsstil-v10.html Hoppas att du vill vara med! Underbar söndag till dig!

Wilda

ÅH Agnes Cecile är min favorit med! Följde henne länge på deviantart och blev så lycklig när jag såg en tavla av henne i en konstaffär i Sydney! Tack för alla fina tips, ska kolla in dem!

Svar: Åh vad fint! Hon finns ju på Society6 också om du är sugen på att införskaffa konst av henne :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?