Svar på era frågor

Här är några svar på era frågor den senaste månaden, jag brukar nästan alltid svara i kommentarsfältet också men det är ju inte alltid man går tillbaka för att se om man fått ett svar så jag tänkte att jag lyfter lite kommentarer i ett inlägg!
 
 
Alltså så sjukt fina! Jag stod inne i en butik och spanade på porslinspennor häromdagen men jag har inte ens tänkt på att man kan använda permanenta tuschpennor, vad är det för sorts penna du har använt? (Ang. detta inlägg)
 
Tack! Jag använde en penna som hette unimarker tror jag, en sån här. Köpte den på Panduro för drygt en femtiolapp vilket jag tyckte var ganska dyrt. Så får hoppas att den håller länge! Den vita är en posca som jag nu i efterhand insåg inte är permanent men förhoppningsvis behöver jag inte diska krukorna så det vita borde också hålla rätt bra. I annat fall kan man ju lacka krukorna!
 
 
Hej! Så fin puff!:) är det du som gjort mattan oxå? Har du mönster du vill dela?;) tack på förhand! (Ang. detta inlägg)
 
Den har min mamma virkat :) Mönstret till mattan finns här!
 
 
Åh vad fint! Fast det spricker alltid efter ett tag när jag har gjort sådana tryck. Du får gärna komma med tips om hur de håller bättre om du vet!
 
Åh vilken härlig topp! Så himla vacker bild. Tänk att kombinera transferbilder och broder? Drömmen! Tycker du det har hållit bra på kassen? Jag har bara gjort det här en gång för kanske 15 år sen och då var tekniken inte superbra liksom, men nu blev jag väldigt sugen att prova igen!
(Ang. detta inlägg)
 

Tack! Jag har nog tyvärr inte så mycket tips mot sprickorna, det känns som något man får räkna med lite. Det enda tipset jag har är att undvika att skrynkla till trycket eller att vika plagget så att trycket inte blir vikt. Men tänker att på just det här motivet så tycker jag nästan det bara blir snyggare med lite sprickor ;) Tygkassen har ändå hållt relativt bra, visst är det små sprickor i den men den syns bara om man kollar på nära håll!

 

 
Hejsan! Hur lyckades du göra betongboll? ;) Har tänkt å göra en halvklot men vet inte hur jag ska göra för att få till en sådan? ;) (Ang. detta inlägg)
 

Jag antar att du inte menar halvklot som skålar? För det står ju beskrivet precis hur jag gjort i inlägget :) Menar du ett fyllt halvklot? Det har jag aldrig gjort, men jag skulle nog ta tex en badboll kanske och fylla den med betong och fylla upp tills den var den storlek jag önskade. För att inte botten skulle bli platt skulle den behöva hängas upp på något sätt eftersom att bollen är mjuk. Det närmsta jag har gjort (eller det var egentligen mammas idé) är sådana här ägghalvor som jag inte tror att jag visat på bloggen, men då fyllde vi helt enkelt ett påskägg i hårdplast i betong. Vi hade också spraylimmat fast ett blad på botten av ägget för att göra avtrycket. Det enklaste är nog om du hittar en skål i hårdplast som har rätt storlek och form och fyller upp den med betong! Badbollsidén fungerar säkert också, men den känns krångligare. 

 

 
josephine Asplund

Fina bilder, grym Fotograf :)
Super fin blogg du har, lycka till med den och hoppas du får en trevlig kväll! Kram <33

Sandra

iih är så pirrig för jag har beställt hem lite betong och ska ge mig på det så fort jag fått paketet :D Man kunde köpa sviiiinbillig betong på min byggvaruaffär men då var den minsta säcken på 25 kg och det kändes så orimligt att bära hem det :P Haha. Men jaja, är superpepp på att testa att gjuta i alla fall!

Svar: ÅHhh vad spännande!!!! Ja, alltså jag åker alltid och köper mina stora säckar med mamma så att vi kan åka bil, haha. Hade inte pallat annars, orkar knappt flytta säckarna från bilen till garaget! :P
Mikaela Puranen

ISA

nu blev jag så himla sugen på t-shirt tryck!! det är ju så roligt :D om det blir bra. hehe

Svar: Testa! Det är väldigt enkelt att få det bra tycker jag :)
Mikaela Puranen

Wilda

Jag tror jag måste ge mig på ett tryck på ett linne och en tygkasse nu under våren. Så effektfullt! Och du och din mamma alltså <3 Gillar så mycket att ni är kreativa båda två.

Svar: Hon är bäst :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?