Monthly Makers halvårsrapport

 
Tänk att det är juli och mer än halva året har gått? Det känns som det var februari nyss och jag fortfarande läste tropisk vattenvård. Varför känns det alltid som att sommarmånaderna går så otroligt mycket snabbare än den långa vintern? Nåväl, det var inte det detta inlägg skulle handla om utan om att halva Monthly Makers-året också har gått och jag tänkte vi skulle kika på vad jag har skapat hittills!
 
Först ut var tema avtryck (se sammanställning här) och jag tryckte en bild jag tagit ute i skärgården på ett linne. Väldigt snyggt på galgen, men dessvärre är det här linnet så djupt ringat i armhålorna så att jag inte riktigt vet hur jag ska bära det? Tycker inte direkt det är så snyggt när halva bh:n syns och det passar inte riktigt med ett linne under heller. Så det har dessvärre inte blivit så mycket använt även om jag fortfarande gillar linnets utseende. Men tips till nästa gång är att trycka på ett plagg som jag vet har en passform jag gillar! 
 
 
I februari hade vi tema trä, och jag utmanade mig själv genom att bygga en växtpiedestal. Jag har alltså inte byggt någonting alls sedan träslöjden som jag senast hade i mellanstadiet förrän nu. Inte för att det var en vidare avancerad konstruktion på piedestalen, men ändå! Sjukt nöjd med denna och gillar den fortfarande skarpt. Det kan vara en av mina favoritgrejer jag har skapat i år faktiskt. Sammanställningen hittar du här
 
 
Eller, det här kanske är min favorit förresten. Till tema miniatyr gjorde jag en kaskelottkruka på keramikkursen jag gick. Det är det mest kommenterade Monthly Makers-inlägget jag gjort i år, så det verkar som om ni också gillar den! Sammanställningen för tema miniatyr hittar du här.
 
 
I april var det tema vår och jag liksom flera andra associerade temat med blommor. Jag gjorde en blommig ljusslinga med loppisfyndade ljusmanchetter som jag knöt fast på en ljusslinga. Jag har inte funnit en bättre plats åt den ännu så den hänger kvar i vårt gardinlösa köksfönster. Tomatplantan bredvid på bilden är sig däremot inte lik alls utan typ tjugo gånger större! Sammanställningen för tema vår finns här
 
 
På tema färg gjorde jag en av mina sällsynta akrylmålningar (målar oftare i akvarell och det blir kanske 1-2 akryltavlor om året vanligtvis). Jag hade varit ute och sett kungsfiskaren som varit på min fåglar-jag-vill-se-lista hur länge som helst, och jag kan ha tjatat om att jag vill se den för ett par personer, hehehe. Jag fick i alla fall äntligen se den och blev inspirerad till att föreviga den i färg. Sammanställningen för tema färg finns här.
 
 
Junitemat var växter och då gjöt jag två betongvaser med provrör. Åh, vad jag tycker om de här, vill ha de framme jämt! Sammanställningen för tema växter finns här.
 
Om det är något som binder samman alla mina bidrag så är det naturen, men det är nog nästan jämt när jag skapar. Men väldigt många bidrag är växtrelaterade, även om det bara var tema växter i juni så har jag ju förutom vaserna också gjort en kruka, en piedestal och en blommig växtslinga. Så mer än hälften av bidragen har med växter att göra. Kul att se i efterhand vad som är gemensamt för ens skapelse, för det är ingenting jag har tänkt på under månadernas gång. Jag har mest skapat det jag känt för på varje tema. 2015 var det betydligt mer spretiga bidrag. Alla mina Monthly Makers-bidrag från förra året kan ni se här
 
Vi som driver Monthly Makers är AliciaAnna MaríaAnnicaBeataBeatriceElsaJessica, jag, RuthSandraStina och Wilda. Den här månaden är Jessica värd och temat är Saga! Deadline är 28:e som vanligt!
 
Du hittar oss på facebookinstagrampinterest och på monthlymakers.com.
 
 
mammatillmirakel.blogg.se

Vilka fantastiska saker du gör :) älskade verkligen krukan. kram

Svar: Tack snälla!
Mikaela Puranen

Christin

Valen med kaktusen i!!!!! Wow - så otroligt skitfin (rent ur sagt).

Svar: TACK! <3
Mikaela Puranen

Helga

Åh vad mkt fint! Valkrukan var ju bara för härlig :D Du kanske kan ha nån slags topp under linnet istället för bh?

Svar: Tack! Ja, har testat det med men känns inte helt bekvämt det heller dessvärre :(
Mikaela Puranen

tantsandras.blogg.se

Asså allt blev ju så sjukt bra!!! Jag är så imponerad!! Och linnet måste du ju börja använda för det är SÅ snyggt!! Kaskelotkrukan <3

Sandra

Asså allt blev ju så sjukt bra!!! Jag är så imponerad!! Och linnet måste du ju börja använda för det är SÅ snyggt!! Kaskelotkrukan <3

Svar: Taaack <3
Mikaela Puranen

Grahnslöjd

Allt är verkligen jättefint!! Kaskelottkrukan är min favorit!:)

Svar: Tack! Det är nog min favorit med, den vinner över piedestalen tror jag :)
Mikaela Puranen

Alicia

Alltså ääälskarrr alla dina alster och det är verkligen som du säger, ett genomgående tema som binder samman dem även om de är gjorda efter olika teman och i olika tider - så coolt!! Min favorit är kaskelotkrukan men kungsfiskaren kommer inte långt efter. Så bra grejer alltihop!

Och haha för att sommarmånaderna skenar. Jag tycker fortfarande att vi borde vara i början av maj någongång! Var tar mina dagar vägen???

Svar: Taaaack <3 Haha men ja?! Vi pratade ju om att åka ut och fågelskåda senast i början av juni, och nu är det plötsligt slutet av juli, what?! Nästa vår tycker jag vi gör det massor!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?