Ett år av skapande

Förra året sammanställde jag allt jag hade tecknat 2014 i ett inlägg och så alla DIY's 2014 i ett inlägg. Jäklar vad produktiv jag var! Trots att jag klagade på att jag var så stressad hela tiden för att jag pluggade 150 % så tog jag mig ändå tid att skapa. I år har det blivit betydligt mindre av den varan, trots att jag egentligen har haft mera tid. Men här kommer nu årets skapelser!
 
 
Jag spraymålade en glasburk och planterade en suckulent i den, renoverade en minibyrå, gjorde en klocka med eget motiv, testade att göra en makraméampel för första gången, gjorde kylskåpsmagneter i form av en isbjörn i ett landskap och planeterna i vårt solsystem, upcyclade en kruka med guldglitter och gjorde en kaninkruka i lera. 
 
 
Jag återbrukade gamla ljusstumpar och gjorde nya ljus, klädde in en planka i marmorplast, återbrukade en pet-flaska och gjorde en vas, renoverade en hörnhylla, ramade in ett Monstera-blad och gjöt en adventsljusstake i betong.
 
 
Jag broderade för första gången sedan lågstadiet, gjorde en till makraméampel med en ny sorts knut, lärde mig att virka och gjorde en korg, gjorde en halvmisslyckad väggbonad i makramé, gjorde en spaljé till mina ärtor av grillpinnar, gjöt betong EN enda gång i somras och gjorde en kruka och en skål och gjorde ett smyckesfat med en björn till tema lera i Monthly Makers.
 
 
 
Jag har tecknat sjukt mycket mindre än förra året, men några alster har det ändå blivit! Som t.ex den här fria tolkningen på en härfågel som jag gjorde både i svartvitt och sen färglade i Photoshop. Ett enda blyertsporträtt, på huvudkaraktärerna i The Affair. Ett litet rådjur blev till när jag var frustrerad på teknik som strulade och en färgglad tiger till Monthly Makers tema mönster.
 
Jag fortsatte på min Danger Bear-serie som jag tycker är kul men knäpp. Den första farliga björnen hittar ni här och han är fortfarande min favorit. Den med yxan kommer på andra plats. Till årets första Monthly Makers hade vi tema papper och då gjorde jag den här papercut björnen med akvarellbakgrund. Jag tyckte det var så kul att jag gjorde en älg och en varg också.
 
 
Ännu ett Monthly Makers bidrag var den svartvita fågeln inramad av naturinslag till tema magi, eftersom naturen är magisk för mig. I höstas scannade jag in lite höstlöv i olika formationer, det räknas väl inte som en teckning men mer som konst än DIY tycker jag så den får vara med här. Årets två enda akvareller är den här steglitsen och ett berg med rymden i bakgrunden. Nä hörrni, 14 bilder på ett år är alldeles för lite, nästa år blir det bättring på produktionsbandet!
 
 
Eller okej, 15 bilder, för jag hittade precis den här akvarellen som jag gjorde till postern för mitt kandidatarbete som handlar om havssköldpaddor och plastproblematik. Men 15 är fortfarande alldeles för lite! Till nästa år hoppas jag verkligen att jag har mera lust och inspiration till att måla mer, för jag saknar det. 
 
Mina favoritgrejer från 2015 är nog det inramade Monstera-bladet, adventsljusstaken och den andra makraméampeln bland DIY-skapelserna. Bland illustrationerna gillar jag alla i första kollaget och papercut-serien bäst. Vilka är era favoriter? Är ni nöjda med ert skapande 2015?
Annica

Åh vad mycket fint du har gjort! och jag älskar dina papercutdjur, de är så himla fina med akvarellbakgrunden! :)

Annica

Åh vad mycket fint du har gjort! och jag älskar dina papercutdjur, de är så himla fina med akvarellbakgrunden! :)

Louie

Så många vackra saker du gjort!

Ruth | HungryHeart.se

Wow, vad mycket fint du gjort under året. Och jisses Amalia så bra du är på att teckna!!
Jag såg för övrigt sista avsnittet av säsong 2 av The Affair igår. Sjukt spännande!

Svar: Tack Ruth! Åh, har inte ens BÖRJAT kolla på säsong 2, måste göra det snarast!
Mikaela Puranen

Alicia

Åh, du har gjort så mycket fint, och det är himla bra och nyttigt att sammanställa allt såhär! Mina favoriter är härfågeln, magi-fågeln och rådjuret!
Jag ångrar också att jag inte målat mer i år men är väldigt stolt över att ha lagt så mycket tid på broderi - flera hundra timmar! Härom dagen köpte jag en stor duk som jag grundmålat så kanske blir det till att fatta penslarna någon dag i januari i alla fall :)

Svar: Tack! Tycker också det är nyttigt att sammanställa (och kul!) för det ger verkligen en bra överblick och chans att reflektera över vart man vill med sitt skapande. Blir spännande att se vad det blir av din stora duk! Jag skissade upp en uggla på en duk häromdagen men vet inte om jag gillar den riktigt så jag kanske målar över den :P
Mikaela Puranen

Wilda

Så mycket underbara skapelser! Jag är sugen på att göra en sån där ampel i år. Och tycker speciellt om klockan, adventsljusstaken, korgen och spaljén. Men dina illustrationer har verkligen något extra. Så himla fint. Ska bli spännande att följa vad du hittar på 2016.

Svar: Tycker absolut du ska göra en ampel, jag drog mig för det jättelänge men så visade sig vara typ det enklaste jag någonsin gjort? Så kör hårt, det går snabbt och är kul :D Och tack fina du!
Mikaela Puranen

Lili

Kul att se, så kreativ du är! Jag blir riktigt inspirerad. Gillar verkligen dina teckningar :)

Svar: Tack vad kul att höra :D
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?