MONTHLY MAKERS METALL

 
Den här månaden är Monthly Makers temat METALL och det är Wilda som är värd! På hennes inlägg kommenterar du med en länk till ditt bidrag för att vara med!
 
Jag visste tidigt att jag ville göra något med guld, men velade fram och tillbaka mellan flera idéer länge. Den här idén hade jag egentligen tänkt spara, för det är en present till en person jag vet läser bloggen, men det var det som jag verkligen kände för att göra. Så då fick det bli så, det blir oftast bäst när jag går på känsla ändå! Förhoppningsvis uppskattar personen presenten ändå, trots att det inte blir en överraskning!
 
 
Jag har alltså ännu en gång omvandlat en vit loppiskruka till något betydligt roligare! Den här gången har jag testat en ny penna som jag både älskade och bråkade med. Älskar pga kolla färgen, kolla skimret!? Det är verkligen GULD. Den var ganska lättmålad, smal spets så man kan göra detaljer men framförallt blev färgen så fin. Men jag fick bråka också, halvvägs in så la pennan av? Jag fick inte ut färg vad jag än gjorde, förutom att det då och då istället kom stora pölar av guldfärg. Frustrationen var stor, jag hade inte tid att åka och köpa en ny penna! Jag lagade mat och kollade på en serie innan jag gav det ett nytt försök, först verkade det inte hända någonting. Men så mirakulöst återhämtade sig pennan och flöt som aldrig förr. Hurra, krukan var räddad! Så då målade jag klart fort som attan ifall att den skulle börja bråka igen. Om ni är sugna på samma penna efter denna ärliga recension så heter den Pen-Touch och kostar runt 60 kr på Panduro!
 
Motivet är massa olika fåglar som ni nog redan sett! Det som kanske mer ser ut som en trana ska egentligen föreställa en gråhäger, för de flyger liksom med huvudet vikt inåt på något sätt. På ett sätt som tranor inte gör. Men slutresultatet blev någon sorts mellanting, haha. Under den sitter en sorts trut och en tofsmes!
 
 
 
Här har vi några oidentifierade siluetter, men också en tofsvipa, kungsfiskare och svala!
 
 
Havsörn och kanske är det en stjärtmes som sitter vid botten? Fritt fram för tolkningar!
 
 
Jag var bara tvungen att ta med ett träd, för jag ville så gärna ha med nötväckan. Och dess mest karakteristiska drag är att klättra upp och ner på en trädstam! Då kunde jag likaväl lägga till en gren som en berguv eller hornuggla kunde få vila på. Det här var superkul att göra, få studera fågelsiluetter närmare och försöka fånga dem så att man kan se vad det är för något. De flesta föreställer en specifik art även om vissa bara är random fågelsiluetter. Storlekarna är dock absolut inte skalenliga, haha! Hoppas ändå fågelfantasten som ska få den här blir glad!
 
 
 
Monthly Makers är en utmaning för dig som vill komma igång med eller utveckla din kreativitet. Under 2016 lanserar vi tolv gemensamma månadsteman för dig att inspireras av, utmanas och skapa utifrån. I oktober är temat METALL, och Wilda är värd. Kommentera detta inlägg hos Wilda med en länk till ditt bidrag för att vara med. Deadline är den 28 november!
 
Vi som driver Monthly Makers är AliciaAnna MaríaAnnicaBeataBeatriceElsaJessica, jag, RuthSandraStina och Wilda
 
Du hittar oss på facebook, facebookgruppeninstagrampinterest och på monthlymakers.com.
Ruth | HungryHeart.se

Alltså Mikaela, jag ÄLSKAR ditt bidrag! Helt klart min absoluta favorit av allt du gjort. Du har lyckats få fågelsiluetterna så detaljerade, naturtrogna och levande. Personen som får din kruka kommer garanterat att bli överlycklig.

Svar: <3 <3 TACK jag blir så glad! Det är Alicia och Andreas som fick den och de såg ut som de blev glada i alla fall :D
Mikaela Puranen

Silje

At ei kvit og enkel krukke kan bli så vakker av litt gullfarge! Kjempestilig, Mikaela, og motiva er superfine :D

Svar: Tack så jättemycket Silje!
Mikaela Puranen

Jenny

Jäklar vad duktig du är! Så himlahimla fint och är helt blown away av detaljerna! Kanske särskilt den lilla nötveckan som är en av mina favoritfåglar<3 Tror garanterat den här kommer gå hem hos vilken fågelfantast som helst!

Svar: Taaaack vad jag blir glad!
Mikaela Puranen

Jessica

Håller med Ruth!! Det här är FANTASTISKT!!! Fåglarna är MÄSTERLIGT ritade och guldfärgen är så fin!!!

Svar: <3 <3 <3
Mikaela Puranen

Finurliga fröken

Fantastiskt vackert! Har du målat på fri hand? Väldigt imponerande. Kram

Svar: Tack! Japp, allt är fri hand! Googlade och kikade lite på siluetterna men körde direkt på krukan och så blev det som det blev. Ganska bra ändå om jag får säga det själv, haha :) Kram
Mikaela Puranen

Anki

Du kan verkligen måla fint! Blev jättemysig kruka och älskar att du tog med nötväckan!

Svar: Tack! Jag är också glad att jag gjorde det!
Mikaela Puranen

Wilda

Ja, nu har du överträffat dig själv IGEN! Men människa, hur hittar du på dessa underbara guldmönster??!!! Otroligt vackert och jag blir så djupt berörd och avis på den lycklige ägaren. WOW!

Svar: Taaack <3 Alicia är den nya ägaren och jag hoppas hon och Andreas trivs med den! :D
Mikaela Puranen

Linda

Det här är så otroligt fint!!! Jag har försökt måla på krukor och det är så himla svårt! Jag blir lika imponerad varje gång du gör det!
Och att du har målat så detaljerat är bara så bra!! :D

Svar: Tack tack tack! blir superglad!
Mikaela Puranen

Jess

Älskar dina krukmålerier och särskilt denna med alla olika fåglar! Älskar också hur hela mitt bloglovin-flöde fylls med Monthly Makers den 21e varje månad, bästa <3

Svar: Tack <3 <3 Vad glad jag blir!
Mikaela Puranen

Katarina

Wow! Jag bara väntar på att de ska röra på sig, så levande känns de.

Svar: Åh tack!!
Mikaela Puranen

Borgm%25E4sstaren

Krukan blev verkligen jättefin och jag är grymt imponerad av dina fågelkunskaper. Jag hade aldrig sett skillnad på en gråhägersilhuett eller en trana. Trädstammen förhöjde hela krukan och bröt av och gjorde den extra fin.

Svar: Tack snälla! Lite fågelkunskaper måste man nästan ha när man är biolog ;)
Mikaela Puranen

Grahnslöjd

Du målar verkligen fantastiskt fina krukor!! Älskar kompositionen och trädet blev verkligen en extra fin detalj!!

Svar: Tack så jättemycket, vad glad jag blir :D
Mikaela Puranen

Alicia

Det här är

himla
fantastiskt
Mikaela!!! Fattar inte hur du kunnat frihanda fram så bra och karaktäristiska siluetter, är helt mind-blown! Klart finaste krukan jag sett någonsin, wow wow wow wow! Men den som du kallade stjärtmes tycker jag är en uppenbar gärdsmyg! :)

Svar: <3 <3 <3 Nu är den i din och Andreas ägo :D Hoppas ni hittar en fin växt till den!
Mikaela Puranen

Julia

WOW! så. himla. fint. Du har verkligen fått till detaljerna och det är så roligt att du efterliknat riktiga fåglar! Pennan verkar helt fantastisk ju om du kunde måla så detaljrikt...kan ju hoppas att det var ett tillfälligt nyck från pennans sida att lägga av...

Svar: Den funkade finfint sen, så jag hoppas det! Gillar veeerkligen själva färgen! Tack så mycket!
Mikaela Puranen

Louie

Så himla fint!!

Svar: Tack! :D
Mikaela Puranen

Anni

Känner mig hedrad som också sett krukan IRL, den är verkligen fantastiskt fin! Fattar inte hur du kunde rita så små detaljer med den klumpiga pennan, vet precis hur svårt det är när färgen bara flyter ut i klumpar.

Svar: Tack snälla! Själva spetsen var tunn och fin, det var bara när den krånglade som den kändes klumpig! Kul att ses!
Mikaela Puranen

Mary Sane

Så vacker kruka! Gillar fågelmotiv, antagligen för att de påminner mig om frihet. PS. så himla bra med loppisfynd!

Svar: Taaack snälla, vad fina ord!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?