Att inreda ett hörn

 
 
 
 
Vi har ett litet hörn i vår hall som stått tomt förutom dessa två ramar (dock med andra bilder i tidigare), men för några veckor sedan gjorde vi om det lite. Vi har länge haft en sockerlåda som min sambos föräldrar haft på sitt torp men inte vetat var vi skulle ha den. Så insåg vi att den passar perfekt som en liten hylla i det här hörnet! Vasen som jag köpte i Barcelona i somras har tidigare stått i vardagsrummet, men jag har inte riktigt tyckt att den passat där mot de gula väggarna vi har där inne. Tycker att den blev mycket finare här! Betongkrukan som det numera bor murgröna i fick flytta in på bottenplanet i lådan tillsammans med ett vykort min sambo fått (Tror det är nån känd fotografs verk? Vet ej?) och en plastelefant. Det är så himla fint att sätta upp bilder med washitejp, som på lådväggen. Har ännu inte bestämt riktigt om fototavlan ska få vara där på övre plan eller om det bara ska vara lyktan och vasen, men tills vidare får den bo där. I ramarna satte vi två teckningar jag gjort, en mönsterbjörn och en vågcirkel med lite Coldplay-text runtom. Jag är så glad att vi äntligen fick en vettig plats till den fina lådan, blev jättenöjd med vårt lilla hörn. 
 
Marie

Duktig du är att inreda / jätte-fint !

Svar: Tack snälla :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?