Gammal teckning

 
 
Den här ritade jag 2009 eller 2010 tror jag. Nöjd med delar av den, typ hennes mun och hans skägg. Ögonen är okej också. Men vad hände med att han inte har några läppar? Egentligen skulle han också ha långt hår därav ser man en hårslinga som jag inte lyckades sudda ut helt. Så har de väldigt långa giraffhalsar också. Känner att jag måste öva mer på blyertsporträtt, eller i alla fall såna här som ska se fotorealistiska ut. Det vore så kul att vara riktigt grym på det. Jag har svårt för att få bilden att likna personen det ska föreställa, tycker det är skitsvårt att fatta vilka små detaljer som är viktigast för att det ska se ut som hen det föreställer. Men övning ger färdighet...
 
LORISSA LOVEBOMB

Jag tycker att den är jättesnygg.

Svar: Tack! Antar att man är extra kritisk till sina egna bilder :P
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?