Gör egna magneter!

 
 
Det här är vad jag har pysslat med idag! I samma veva som jag gjorde de här juldekorationerna så gjorde också lite katter och hästar med hjälp av pepparkaksformar. Fast det skulle nog gå lika bra att skära för hand med en kniv! De här djuren är alltså, som juldekorationerna, gjorda i lufttorkande lera från Claes Ohlsson. Idag tog jag mig i kragen och målade dom med akrylfärg. De ska ges bort i julklapp så behövde göra det ganska omgående. De översta är min systers två hästar som hon ska få. De nedre är mina svärföräldrars två katter som gått bort i år. På baksidan har jag limmat fast en magnet. Tänkte inte på att placeringen av magneten kunde vara viktig, därav hänger hästarna olika.. Men det gör inget! Jag är nog mest nöjd med Oskar, den brunvita hästen! 
Emelie

Det blev ju jättefint!

Svar: Tack! Hoppas de som ska få de i julklapp blir glada:D
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?