Up

Den här bilden är inspirerad av en av mina favoriter i kategorin animerade filmer, Up. Jag gråter varje gång till den fina sekvensen med Carl & Ellies liv, den är så himla fin! (Fast iofs så gråter jag till ungefär allt...) I originalbilden hade jag målat ballongerna med akvarell, men det blev helt förjävligt, pga mitt bristande tålamod. Alla färger flöt ihop i varandra för att jag inte kunde vänta tills de torkat ordentligt innan jag la på mer. I alla fall så scannade jag in den här (på min nya scanner jag fick i julklapp!!) och tänkte att jag skulle testa min nya ritplatta (också en julklapp) och göra om ballongerna. Det blev klart bättre än akvarellkladdet men faaan så svårt det var att rita digitalt! Antar att det är övning, övning, övning som gäller. Ritade i Photoshop den här gången, är det eller Illustrator bättre? Ös gärna på med tips om att rita digitalt, kan inte något av programmen särskilt väl. Använde bara vanliga penseln nu med 100 % hårdhet. Jag förstår inte hur vissa kan skapa så fantastiska verk i datorn, det var typ det svåraste någonsin tyckte jag.
marina

Gott nytt år till dig. :)

Svar: Tack detsamma!
Mikaela Puranen

LORISSA LOVEBOMB

jag gråter också till den redan där i början... och när hon inte kan få barn och sååå!!! :-(

Svar: Ja det är såå himla sorgligt!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?