Akvarellkladd

 
Akvarell & tusch, förra veckan. Det här är typ världens lättaste målning om man tycker det är svårt med akvarell. Börja med att välja en bakgrundsfärg (i mitt fall något orange-aktigt) och måla över hela bilden. Använd rikligt med vatten. Välj några färger som blommorna ska ha och måla en fläck i den färgen någonstans på pappret och låt det flyta ihop med bakgrundsfärgen, det måste alltså göras ganska omgående innan bakgrunden har torkat. Vill man ha någon annan färg i mitten av blomman så lägg på en fläck färg där med. Allt med mycket vatten. Låt torka och rita dit blommorna med en smal tuschpenna. Superenkelt men blir ganska fint!
 
Varför har man alltid som mest inspiration när man har som minst tid? Jag har så många idéer på målningar jag vill göra NU, men jag måste läsa om nervsystem och skit istället (vilket i och för sig är jätteintressant, men inte det jag vill göra just nu). 
Jennifer

Snyggt!

Svar: Tack :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?