Black tower of Mordor

 
Hoppas ni inte tröttnat på mina festdekorationer ännu! Efter lite Pinterest-surfande kom jag på att jag ville bygga tornet med Saurons öga som en dekoration! 
 
 
Jag började med att bygga själva tornet av kartong! Hade som tur var en lång smal kartong som fick bli själva stommen. Resten är utklippta delar och en himla massa tejp... 
 
 
Först hade jag problem med hur jag skulle få tornet att stå upp själv. Men så kom jag på att man kan ju bygga ngåon slags fot. Snittade upp sidorna på botten av tornet och stoppade in två kartongskivor. Den stora kartongbiten man ser längst fram här går alltså ut lika mycket på baksidan också. I den biten fick jag göra ett litet snitt så att den andra kartongbiten från andra hållet skulle kunna gå igenom på båda sidor.
 
Därefter målades hela åbäket svart!
 
 
Det här är tyvärr den enda bilden på hur det såg ut när det var klart, jag var så stressad innan festen att jag inte hann ta någon ordentlig bild. Själva ögat är i alla fall en ballong som jag fäst upptill på tornet och målat med akrylfärg! Jag skuller rekommendera att man försöker hitta någon tålig ballong, kanske den typen man brukar ha som heliumballonger som är av något tjockare material och lite glansiga, för den här höll verkligen inte hela kvällen... Men den var fin så länge det varade!
 
 

Kom ihåg mig?