Hej paprika!

 
Jag försökte ju så lite sallad redan i början av mars och blev helt till mig för att det kom upp lite grönt. Men det var för tidigt, det blev ingen sallad av det utan bara tunna små gröna skaft.... Ska följa råden på fröpåsen nästa gång! MEN jag tänkte att jag skulle testa att så lite paprikafrön från när vi åt paprika för ett par veckor sedan. Tog vara på fröna och lät dem torka ett par dagar och sen tryckte jag ner dom i små krukor. Och de kom upp MASSOR av paprka! Har precis sått om dom så att det inte är 7 stycken i en liten kruka utan att de har lite mer plats, och nästan alla verkar ha klarat sig jättebra och fått ett nytt bladpar! Hurra! Jag kanske har lite gröna fingrar ändå! Dock vet jag inte vad jag ska göra med ca 15 paprikaplantor... 
 
 
Idag har jag även sått lite blommor, nämligen lejongap! Nu när jag fyllde år så tog mina svärföräldrar med mig ut till en gårdsbutik (?) här utanför Uppsala, Fullerö handel, och så fick jag välja ut saker för 400 kr. Det fanns hur mycket fina saker som helst, men jag köpte bland annat lejongapsfrön och så den här fina plåtlådan att så i. Hade inga fler innerkrukor så testade att bara häva i jord. Finns ingenstans för vattnet att rinna av nu, men om man vattnar försiktigt kanske det går ändå? Jag kan egentligen noll om sånt här, men jag testar mig fram! Funkar det inte så finns det massa frön kvar i påsen :)
 

Kom ihåg mig?