Bearded collie beställning

 
Jag fick en beställning på att rita en persons bearded collie i zentangle-stil. Det var en större utmaning än jag trodde, men det blev nog bra till slut! Här ovan är mitt första utkast. Visste inte riktigt hur jag skulle göra för att det skulle bli tydligt att det var mörkare och ljusare partier i pälsen, men det kanske syns lite grann i alla fall?
 
 
Nästa försök blev betydligt bättre, det var mer lik just den hunden som skulle bli avbildad och tydligare kontraster mellan de olika pälsfärgerna. Funderade ett tag på att låta de vita partierna vara vita, men jag och köparen av bilden kom fram till att det skulle vara mönster där ändå. 
 
 
Och då blev det till slut såhär! En zentangle bearded collie! Nu har jag bara några beställningar kvar att beta av på listan :)
lovisa

naae vilka fina! grymt gjort!

Svar: Tack vad glad jag blir! :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?