DIY väggklocka

 
 
 
 
Det här projektet har jag tänkt göra sååå länge, men det har inte blivit av förrän nu. Jag såg en bild på Pinterest med en månklocka och tyckte att den var så fin, dessvärre var den väldigt dyr. Men det var inte så svårt att göra en själv! 
 
Du behöver:
  • Urverk (finns att köpa på Clas Ohlsson, jag beställde mitt här)
  • Kartongbit
  • Skrivare och papper att skriva ut på
  • Sax
  • Lim
1. Jag började med att hitta en bild på en fin måne. Sedan så fixade jag till den lite i Photoshop så att den fick precis den nyansen jag ville ha. Ni kan själva ladda ner min bild här om ni vill ha samma!
 
2. Skriv ut bilden på vanligt skrivarpapper och klipp ut den.
 
3. Ta en bit kartong, placera månen på den och klipp ut en bit som passar precis till bilden.
 
4. Limma på bilden på kartongen.
 
 
 
5. Nu kommer det knepigaste, att få ihop urverket (fast det var inte heller så svårt). Jag började med att göra ett hål i mitten av månen där visarna skulle sitta. Urverket från Creative Company hade ingen anvisning till hur man monterade med (kanske finns på de från Clas Ohlsson?), men det var inte så svårt att lista ut. Fotade inte under processen tyvärr, men såhär ser den färdiga klockan ut.
 
 
6. Stoppa i ett batteri och sätt upp på väggen. Klart! 
 
 
 
Louie

åh så fin den blev! Sån måste jag göra! :D

Svar: Tack! :) Gör det, superenkelt :D och så kan man ju variera med bilder i oändlighet :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?