Odlingsboken

 
Alltså, det här kanske är en jättesjälvklar grej egentligen, men ändå en bra idé! Det slog mig idag att jag inte har någon koll på exempelvis när jag sådde tomatfröna i våras. Var det i slutet av mars, början av april? Minns inte. Och sånt är ju faktiskt lite kul att hålla koll på, särskilt om man planerar att odla flera år. Om jag märker att jag satte de för sent nu så är det ju bra att ha nedskrivet någonstans vilket datum det var.
 
 
Så därför tog jag den här lilla tomma anteckningsboken jag hittade hemma och bestämde att det nu var min odlingsbok. Egentligen vore det ännu finare med en kalender, men det här får duga tills vidare. Idag fick jag två pelargonsticklingar, så jag skrev ner datum och vilken sort det är (för det kommer jag garantera att glömma annars). Så det är dagens (om något självklara) odlingstips!
 
LORISSA LOVEBOMB

lovely :D kul att strukturera upp allt!

sv: Åååh Lady Lovely Locks var ju underbar >.< Jag "var" alltid Ravenwaves ;)


Kom ihåg mig?