Julklappstips

 
 
Här kommer en liten lista på saker jag inte skulle ha något emot att få i julklapp, kanske kan fungera som tips till någon annan med? Någon som har samma smak som jag, haha. Allra överst på listan står en systemkamera. Men jag vet inte vilken! Några tips på bra kamera? Obs, har aldrig ägt en systemkamera så kan ingenting. Skulle vilja ha ett objektiv som är bra till naturfoto, med bra zoom så att man kan fota exempelvis fåglar. Det är mest det och så närbilder och bloggbilder jag skulle vilja fota, så tar jättegärna emot tips!
 
Förutom det så skulle det inte sitta helt fel med:
  • Växtbelysning så att jag kan starta odlingssäsongen lite tidigare!
  • Ett ljusbord, när jag tecknar porträtt så är det så mycket enklare att kalkera konturerna på personerna så att det verkligen ser ut som personen det ska föreställa. Ett ljusbord skulle underlätta det enormt!
  • Som biolog måste man nästan äga en kikare, och jag har ingen ännu!
  • Samma sak med ett par ordentliga fältbyxor, förslagsvis de här från Fjällräven om någon känner sig väldigt givmild!
  • En mortel i marmor (har inte tröttnat på marmor än...)
  • De här diamantljusstakarna från House Doctor (finns här)
 
 
 
 
 
 
Sandra Lundin

Nej, vem har tröttnat på marmor? Inte jag i alla fall!
Vill också ha växtbelysning, det hade varit helt fantastiskt faktiskt. Åh, snart är det dags!

Svar: Det finns ganska billiga lampor faktiskt, om man bara vill ha en stor lampa så finns det för bara nån hundralapp! Den på bilden kostade däremot 1500 :P
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?