Frånvaro, plugg och djurskallar

 
Förlåt för min frånvaro, har inte lyckats fixa en ny datorsladd än. Mest för att jag har haft så fullt upp i skolan, senaste veckan så har jag spenderat mer tid där än hemma. Jag har bland annat sysselsatt mig med det här, skallar! I kvällskursen jag läser nu ska vi kunna känna igen skallar på (nästan) alla däggdjur som lever i Sverige. Den här arten ovan finns däremot inte i Sverige. Någon som kan gissa vad det är? Djuret är stort, vitt och lever i ett kallt klimat. Det finns en släkting till det här djuret i Sverige, släktingen gillar bland annat att äta blåbär. Vet ni nu? Det är en isbjörnsskalle! Den här fredagkvällen har vi varit ute och försökt lyssna på ugglor (hörde ingenting) och så har vi satt upp små fällor för att fånga små däggdjur som vi ska artbestämma imorgon bitti. Det är den roliga biten av vad jag sysslar med just nu, annars försöker jag lära mig matte och statistik till tentorna på måndag och onsdag, vilket är mindre kul. I alla fall, det är anledningen till min frånvaro, men lovar bättring senast efter tentan på onsdag! 

Kom ihåg mig?