Porträtt

 
Jag fortsätter att öva på att teckan porträtt. Det går framåt! Till skillnad mot mitt självporträtt så ser man vem det här föreställer och hon kände igen sig själv på bilden också. Yeey! Är inte helt nöjd med själva teckningen, men väldigt nöjd med att det kändes enkelt att få det likt fotot jag utgick från. Men jag tycker fortfarande att det är så svårt att teckna hår och läppar. Även om det går framåt med det också så är jag inte riktigt där. Hade kanske kunnat ha ännu mer skuggor och kontraster, men originalbilden var väldigt ljus så jag utgick från den. 
Hanna

Skitbra ju :) Jag tycker att du fick till läpparna bra, med de där "sprickorna"/vecken eller vad man nu ska kalla de :D

Men om jag får ge ett litet tips och i allra bästa välmening. :)
Förutsatt nu, att personen i fråga inte HAR markerad läppenna, så försök att inte rita med det. :)
Jag brukade alltid rita mina teckningar förut med linjer runt örat, kindben, läppar osv. Men när jag tänkte efter lite, så är det ju väldigt sällan man ser såna linjer på riktigt. ;)

Men som sagt, om det ska vara så, så strunta i vad jag skrev. :)

Svar: Tack! Eh, ja det hade hon ju inte såklart, men ett rött läppstift däremot. Men ja, du har rätt, såg också det när jag var klar, men det gick inte att sudda bort på något bra sätt för att jag hade tryckt så hårt med pennan, och ville inte första resten av läpparna när jag väl fått till dom hyfsat okej :P Men tack för tips!
Mikaela Puranen

Moa och Felicia

Meeen vad duktig du är! Vill också vara så duktig på att teckna..

Svar: Tack! :) Det är bara att öva, öva, öva så blir man bättre! :)
Mikaela Puranen

coffeeandcupcake.blogg.se

Snyggt, grymt bra gjort :)

Svar: Tack så mycket! :
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?