Plus och minus

 
+ Jag kom in på masterprogrammet i marinbiologi och börjar redan nu på måndag med kursen akvatisk ekologi!
- Jag kommer att spendera ca 3 timmar om dagen med att pendla mellan Stockholm/Uppsala.
+ Jag kommer förmodligen få fortsätta extrajobba i höst på mitt jobb på museet! Bästa sommarjobbet även om det varit lite ensamt, men jag har å ena sidan hunnit lyssna på en jäkla massa på podcasts och sommarprat!
 
 
+ VÄDRET just nu alltså. Äntligen äntligen kom sommaren!
- Jag har fått en jätteful linnebränna
+ Men vem bryr sig när man har sådana här sommarkvällar och de här omgivningarna 2 minuter från ens ytterdörr?
 
 
- Jag har en jäkla omtenta nästa vecka och jag hittar inte boken till den kursen. Jag måste ha lånat ut den till någon och glömt det? Så måste ta en vända till biblioteket imorgon...
+ Vädret ska vara lika fint i helgen och vi ska ha en liten sommarfest som jag tror kommer bli fantastisk!
- Jag vet inte om jag kommer hinna skapa någonting till månadens Monthly Makers, jag hade en så bra idé men det finns ingen chans att jag hinner åka till Väsby och låna mammas symaskin. Så jag får se om jag hinner komma på något enklare att skapa som hinns med någon gång mellan skolstart, omtentaplugg och kalas.
+ Den första tomaten börjar skifta färg till rött! Hurra! Om vädret håller i sig kanske allting hinner mogna innan frosten kommer!
 
 
Anna María

Vad kul att du kom in på masterprogrammet! Grattis!
Och vilka fina bilder.

Svar: Tack! Gått några första dagar nu och det känns som en bra första kurs hittills! :)
Mikaela Puranen

ISA

men hallå tjejen!! hur bra var inte de bra sakerna!? grattis till plugget. Och ja, drygt att pendla men du får helt enkelt göra effektiva saker då, typ blogga/maila/plugga. Ska du gå på SU? bor ju preciiis där *hint*

Svar: Jag fattar inte hur folk kan göra effektiva saker på tåget? För det första så är det ju så liiiite plats på pendeltågen? Eller menar du att göra det på mobilen? Ja det skulle kanske vara ett alternativ iofs. Men ogillar att skriva långa saker på mobilen... Det satt en tjej bredvid mig idag med en laptop i knät, men min är ganska stor för att jag ska kunna spela på den också så det känns ganska otympligt...
Japp, det är SU! Jaha, gör du? Vart då någonstans? Jag är så jävla lost på campusområdet alltså. Började min första dag med att gå vilse, nästan börja gråta och komma sent. Bra jobbat liksom!!
Mikaela Puranen

Jess

Så mycket att kommentera egentligen men först och främst, hurra för tomaten! Haha okej, kanske lite större att komma in på skola men jaja ;) Och ahh, är så stressad för MM. Hade en idé om vad jag ville göra redan samma dag som temat presenterades men hjälp vad tiden bara försvinner och nu ska jag bort i helgen och kommer inte hinna göra det jag vill då heller. Hoppas vi båda kommer på något vi blir nöjda med i slutändan iaf :)

Svar: Haha nej men tomaten är värd att hurra för! Fortfarande den enda i sitt slag som fått färg, men men det kommer väl!
Mikaela Puranen

Sanna | Beauty & Design

Stort grattis till att du kom in på mastern :) Jobbigt med pendligen, men tänk såhär: Vi bor Söder om Söder, i Hägersten. För oss tar det drygt två timmar att pendla varje dag, och då bor vi liksom inte ens långt från våra jobb, men det är så jäääkla stressigt på morgonen, och mycket byten och stopp och allt :(

Svar: Framförallt, fan vad mycket fooooooooolk det är på morgonen och eftermiddagen vid 16-17 tiden. Det gör mig ännu mer stressad. Men ja, när jag bodde i Väsby hos mina föräldrar så tog det mig prick en timme dörr till dörr från hem till jobb, nu tar det snarare två för att jag ska vara säker på att inte komma för sent. Och idag missade jag precis tåget hem med någon minut för att bussen var sen och var tvungen att vänta en halvtimme på nästa till Uppsala. Kul, har varit på resande fot i fem timmar idag :) :) :) :)
Mikaela Puranen

ami

Sådana där listor tycker jag är jättespännande att läsa :)

Fredrikapåvinden

Åh stort megagrattis till utbildning, jobbet och tomaten och allt det andra braiga. Heja, heja dig!

Svar: Åh men tack du! Gått mina två första dagar nu och det känns helt ok än så länge! Dock den minsta klassen jag någonsin haft på fem (!?!) personer vilket är lite knäppt!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?