Monthly Makers adventskalender: sammanställning

 
Nu har sista luckan i Monthly Makers adventskalender öppnats och jag tänkte sammanställa vad vi har skapat under månadens gång. Jag tycker alla har gjort jättefina DIY-inlägg och är så glad att vi gjorde den här kalendern! Här kommer alltså en repris på alla luckor ifall du missat någon eller bara känner för att kika igenom allting en gång till!
 
 
Kalendern inleddes här hos mig där jag visade ett enkelt sätt att göra en egen adventsljusstake i betong, nämligen genom att gjuta ner en färdig ljusstake i mässing.
 
 
Agnes gjorde vackra pappersstjärnor som går att variera i all oändlighet!
 
 
Beata gjorde julgranspynt i form av bland annat granar och stjärnor i 3D och delar dessutom med sig av en mall till granen!
 
Sandra gjorde de här fina ljuslyktorna i lera!
 
 
Anna María gjorde den här granen av GALGAR! Hur häftigt?!
 
 
Jessica tovade ett moln man kan e bort i julklapp eller hänga upp i fönstret hemma, eller så kunde man kanske göra minivarianter att ha i granen?
 
 
Annica gjorde en vinterdekoration i form av en mosskrona med hjälp av hålband och najtråd!
 
 
 
 
Alicia gjorde små söta lussebullar att pryda öronen med!
 
 
Jess gjorde egna julkort och visade ett fiffigt sätt att göra rosetter på!
 
 
Beata gjorde rosetter och diamanter i papper att dekorera klappar med. Även här med mallar som man kan skriva ut själv!
 
 
Elsa gjorde de här skira fina kulorna i spets som man kan hänga i granen eller ha i fönstret året om!
 
 
Annica visar hur man kan vika pappersstjärnor och gjorde en vintrig väggdekoration av dem!
 
 
Dags för min nästa lucka där jag delade mig av mitt bästa recept på saffransbullar
 
 
Nästa lucka stod Sandra för där hon visar hur man kan göra stjärnor i ståltråd att hänga i granen!
 
 
Agnes gjorde de finaste pepparkakorna och delade med sig av sina bästa tips för att få till kristyren + hur man kan göra egna pepparkaksformar!
 
 
Alicia gjorde en så gullig fulsöt jultröja, kolla instruktionerna här (jag måste göra en egen!!)
 
Jessica gjorde vackra hornbroscher i cernitlera som passar utmärkt att ha på sig till alla julfester!
 
 
Elsa gjorde lakritskola täckt av choklad!
 
 
Anna María har gjort egna julklappsetiketter som du kan skriva ut själv! 
 
 
Jess har gjort glöggtryffel som ser sjukt god ut!
 
 
Och så i sista luckan delar Beatrice med sig av ett enkelt recept på Rocky Road
 
Hoppas ni får en fin jul och att ni gillat och inspirerats av kalendern, jag har blivit jätteinspirerad av vad de andra gjort och vill typ prova allt! Glöm inte att följa oss på Facebook och @monthlymakers via instagram!
 
 
Alicia

HIGH FIVE FÖR TUSAN!!!

Svar: FETASTE HIGH FIVEN I KVINNOMINNE!
Mikaela Puranen

Stina - Tillvaron.se

Så himla grymt alltså! :D

Vajb

Bästa adventskalendern! :) Så otroligt mycket inspiration! Tack allihop!


Kom ihåg mig?