DIY Glitterkruka

 
 
Här är en av de saker som blev till i helgen, en tråkig vit kruka blev lite glittrigare och lite bättre! Det hela var oerhört enkelt, allt man behöver är en kruka, decoupagelim (eller kanske fungerar vilket lim som helst), glitter i valfri färg och så klarlack. Jag började med att ta lite lim på en rund fläck och så strödde jag försiktigt glitter över limfläcken. Jag blandade både stora och små guldglitter...flagor (?) för jag tyckte att det var mer effektfullt. När limmet torkat så drog jag ett penseldrag med lack över fläcken. Prickarna gjorde jag bara lite på må få. Kort och gott, ett väldigt enkelt sätt att uppdatera en gammal tråkig kruka! Min nya elefantöreplanta har nu fått flytta in i guldprickskrukan och nu ska jag bara hitta den perfekta platsen för den att stå på...
 

Kom ihåg mig?