Tv-serie tips: Fargo

 
 
Nu har vi hunnit beta av ännu en serie här hemma, nämligen Fargo. Den fick 5 Golden globe-nomineringar och 8 Emmy-nomineringar och har blivit allmänt hyllad så jag var väldigt peppad på att se den även fast jag inte hade någon aning om handlingen. Googla inte innan ni ser! Den bygger nämligen på en verklig händelse (nu blev jag osäker på om detta är sant? Någon som har koll?) och på bröderna Coens film Fargo från år 1996. När en serie eller film är så hypad och hyllad så brukar jag oftast bli besviken, men inte den här gången. Serien är sjukt spännande och man kan typ inte sluta titta. Det är fantastiskt bra skådespelarinsatser av Allison Tolman, Billy Bob Thornton och Martin Freeman. Den utspelar sig till största del i en småstad i Minnesota där ett trippelmord äger rum. Något liknande har aldrig hänt i staden förut och man får följa flera inblandade karaktärer, bland annat polisen Molly Solverson (som jag verkligen gillar!). Det är jättefina miljöer och som sagt, sjukt spännande och ganska mycket oförutsägbara grejer och ganska mycket WTF-moments. Kort sagt bara, SE den!
 
FrökenTV, bloggen om tv och film

inte sett den faktiskt så det måste jag göra :)

Svar: Det borde du definitivt! :)
Mikaela Puranen

Sanna Preifelt ❤

Detta vart jag också väldigt intresserad av när jag läste om det för ett tag sedan. Just de som skapat serien, folk från Breaking Bad m.fl. serier. Så jag tror att jag ska ge den ett försök jag med :)

Svar: Den var verkligen GRYM! Se den! :D
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?