Årets första (och bästa?) köp

 
 
Alltså åh, jag är så glad. Jag beställde en systemkamera på mellandagsrean och igår kom den fram. Som jag har längtat (i 8 dagar bara men ändå)! Jag blev så glad igår när jag fick sms om att den fanns att hämta ut att jag började skratta och pipa hysteriskt och klappa händerna som en säl, haha. Jag har aldrig haft en systemkamera förut, bara min kompaktkamera Canon G10 som skulle må bra av att lämnas in på service. Jag kommer definitivt ha kvar den också eftersom att jag har ett undervattenshus till den. 
 
Det var redan mörkt igår när jag hämtade ut kameran, så jag har bara hunnit ta lite testbilder på vår julgran. Men känner redan att VILKEN skillnad mot min gamla kamera!
 
Men nu har jag alltså köpt en systemkamera också! Det blev en Canon EOS 1200D, mest för att det var ett himla bra pris och jag är en fattig student, men den verkar vara väldigt nybörjarvänlig också. Det blir nog himla bra det här! Jag ser så mycket fram emot att lära mig att fotografera bättre! 
F R I D A ▴

men åh vad roligt! så skönt att ha en mindre också, de kan ju bli lite bökigt (och tungt!) att alltid ha men den stora kameran

Svar: Ja, absolut. Fast den här var mycket lättare och nättare än vad jag hade trott faktiskt! Men min lilla kommer nog också komma till användning :)
Mikaela Puranen

Beatrice

Åh, men gud så roligt! Första systemkameran kommer nog alltid vara nära hjärtat på dig, det är min, även om det är pappa som har den nu. Himla kul också när man kan uppgradera sig, grattis!

Svar: Tack! :D Åh, jag hoppas det! Är lite ledsen över att all fin snö hann smälta bort innan den kom fram på posten bara. Men det kommer kanske mera fina vinterlandskap! :)
Mikaela Puranen

Caroline Blomberg

åh inget dåligt köp där inte!

Svar: Jag hoppas inte det :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?