DIY: Badkarsbricka i marmor

 
Det här är något jag velat göra länge, och nu har det äntligen blivit av! Det jag pratar om är en badkarsbricka i marmor. Det ger genast badrummet en lite snyggare look tycker jag. Där kan man ha ett ljus, lägga ifrån sig en bok om man ligger i badet, ett glas vin... 
 
 
 
Material:
  • En bräda i lagom längd till ens badkar
  • Dekorplast i marmor
Det enda man gör är alltså att klä in brädan i dekorplasten. Det låter dock enklare än vad i alla fall jag tyckte att det var, så här kommer lite tips. Spraya den limmade sidan av dekorplasten innan du fäster den mot brädan. Det gör det enklare för dig att ta loss och justera om det behövs. Det är otroligt lätt hänt att det bildas luftbubblor under plasten. Jag använde en sån där plastskrapa man kan ha för att skrapa frost från bilfönster för att försöka trycka ut bubblorna, se efter ca 2:20 på den här videon. Blir det ändå bubblor? Det kan gå att få bort om man gör ett litet litet snitt eller hål på bubblan och försöker trycka ut luften. 
 
Fula skarvar...
 
Vid kortsidorna försökte jag bara vika till så vettiga skarvar som möjligt, men det var inte heller det lättaste att få det snyggt. Men om man låter bli att titta på sådana små detaljer så blev ändå slutresultatet ganska snyggt tycker jag! Jag gjorde en till vårat badrum här hemma och en gav jag till min syster i julklapp, med det fantastiskt kreativa rimmet "Inte en badanka, utan en......." (badplanka).
 
 
Jess

Jättesnyggt ju! Jag har inte riktigt hängt på den här marmortrenden, men såhär är det riktigt snyggt :)

Svar: Tack! Jag gillar nog marmorn mest i kök och badrum faktiskt! :)
Mikaela Puranen

Annsoh

jätte fin blogg du har! :) vackra bilder!

Louise - vitmossa

Så fint!

Svar: Tack :)
Mikaela Puranen

ISA

det där blev supersnyggt!

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?