Frustrationsrådjuret

 
Idag sitter jag och svär över att ingenting vill fungera med min distanskurs. För det första har sidan legat nere i omgångar och har lyckats pricka in just exakt de dagar som jag har avsatt för att plugga och behöver kommer åt filer. Störigt, men gick att lösa med att jag har laddat ner exakt allting nu så att jag har det ifall det krånglar igen. Men det andra problem verkar inte gå att lösa och jag blir tokig. Min dator gick ju sönder i höstas och jag köpte en ny, jag behöver därför kunna flytta över licensen för programmet till min nya dator. Men det fungerar absolut inte att deaktivera licensen på den gamla. Jag har försökt fixa det här i flera veckor nu. Det är så sjukt frustrerande när teknik vägrar fungera. Har mailat både kursledare och support för programmet, men det lär ju inte lösa sig idag. 
 
Så istället för att kasta saker omkring mig i ilska (jo, jag har nått den punkten i min frustration över det här nu) så satte jag mig ner med mina promarkers och ritade ett litet rådjurskid. Ju mer jag tecknade desto mer rann min ilska av mig, tack och lov. Detta blev resultatet! Jag funderar lite på om jag ska försöka mig på att ge den en bakgrund eller ej... Det känns som att jag kommer råka förstöra hela bilden, även om den är lite väl tom nu.
Natalie

Fint!

corneliaeriksson.blogg.se

Man blir så himla arg när tekniken strular. Alltså man känner sig verkligen som en hjälplös liten lort! Och jag blir alltid så himla frustrerad, svettas och vill skrika och kasta ut datorjävelshelvetet genom fönstret. Usch! Hoppas att det går bättre framöver med pluggandet! :)

Svar: Ja, så himla värdelöst! Fick dock mail från min lärare trots att det var söndag, så det verkar som att allt kommer lösa sig till imorgon! :)
Mikaela Puranen

Sandra Lundin

Alltså Mikaela, det här är sååå fint!
Kan du inte scanna in och sen måla en separat bakgrund som du lägger på i datorn? Om du inte vågar måla på samma papper alltså.

Hoppas datorstrulet löser sig, vet att det är det mest frustrerande som finns!

Svar: Tack :) Jag har funderat på detta, och eventuellt blir det så. Eller så chansar jag, nu har jag den ändå inscannad ifall att allt skiter sig. Datorstrulet har löst sig tack och lov efter ännu lite mer strul där jag fick virus på datorn :))))) Men nu funkar allt som det ska!
Mikaela Puranen

humle

vilken himla fin!

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen

Alicia

"Förstör" du kan du alltid klippa ut rådjuren och klistra på en ny yta! Det har jag börjat göra :) Blir till och med en fin effekt med lite 3d - så var inte rädd för att experimentera. Lustigt att du målar ett rådjur när jag gått och tänkt på samma sak i några dagar! Har en idé till en målning jag vill göra någon gång, med just en sån som ligger och trycker i något buskage. Lilla lilla värld.

Hoppas du får bukt med dina tekniska bekymmer, kompis! Annars är det ju fint med en ursäkt att måla mer ;)

Svar: Väldigt smart lösning! Det såg ju jättefint ut på din nötväcka! Jaa jag hade också tänk att den låg i ett buskage eller högt gräs av något slag, men nu funderar jag på att göra en rund blomkrans runt den. Vi får se! :) De tekniska problemen är tack och lov ur världen, så nu får jag fokusera på att plugga istället för måla ett tag tyvärr :P
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?