Julklappar

 
 
Jag tänkte att jag lite sent skulle visa upp lite av de fina saker jag fick i julklapp, först ut lite böcker! Världar av liv av Mattias Klum med helt fantastiska naturfotografier. Wangechi Mutu är en kenyansk konstnär och den här boken innehåller bilder på många av hennes fantastiska verk, det är mycket kollage som man inte riktigt kan sluta titta på. Jag hade önskat mig en vegetarisk kokbok för jag vill verkligen minska vår köttkonsumtion och fick Mera Vego! De sista två hör väl egentligen inte riktigt hemma på den här bilden men jag tog med dem ändå! Flippin' Burgers gav jag till min sambo (har hunnit laga en burgare ur boken redan som var sååå god!) men vi kommer nog mest använda den tillsammans så den fick vara med här ändå. Lite dyrare mycket bättre mat fick jag i avslutningspresent från Länsstyrelsen nu i veckan, den handlar om närproducerad mat i Uppsala län och är fylld med massa recept! 
 
 
Ett par väldigt fina saker till köket fick jag också! En mortel i grå marmor, världens sötaste elefanttekanna och en skärbräda med en kant i  bark. 
 
 
Ett gäng fina tallrikar och en turkos ugnsform från Lagerhaus om någon är sugen på likadana. Utöver detta fick jag lite mer fina saker som t.ex. teaterbiljetter, canvasdukar att fylla med färg och presentkort på Uppsala färg. Tack så hemskt mycket för alla fina saker! Och så köpte jag ju en kamera till mig själv i julklapp :) Nu har vi städat bort alla julprylar också, men funderar på att ta fram en ljusslinga eller något för att få lite mera ljus tillbaka. Nu börjar jag bli riktigt trött på det här mörkret...
 
Louise

Så mycket fint!

Svar: Jaaa, har så fina människor omkring mig :)
Mikaela Puranen

ISA

fina saker du finns! Användbara med :)

Svar: Ja, är så glad och tacksam :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?