Monthly makers inspiration

Nu börjar det närma sig deadline för månadens Monthly Makers! Har ni skapat någonting än? Kom ihåg att det absolut inte behöver vara något fantastiskt eller avancerat, huvudsaken är att man får igång sin kreativitet och gör något överhuvudtaget. Det kan vara hur litet eller stort som helst! Här kommer lite idéer om det står still i huvudet!
 
 
Testa på quilling! Det har jag velat göra ett tag, man rullar smala pappersremsor och skapar bilder med dem!
 
Källa.
 
Gör ett kollage, klipp och klistra lite fina bilder och/eller texter du gillar.
 
Källa.
 
Brodera på foton eller annat papper. 
 
 
Bild 1. Bild 2.
 
Uppdatera en rislampa med papper.
 
Källa.
 
Rita (eller skriv ut ett foto) av en stadsilhuett och klä in en glasburk. Ner med ett ljus och du har en ljuslykta!
 
Källa.
 
Gör blommor av papper. Antingen en bukett eller kanske en girlang med pappersblommor!
 
 
Eller så kan man göra papercut-art som jag gjorde på månadens tema! Björnen finns i tre versioner på min shop nu, det är dessutom fri frakt till 26 januari 09.00!
 
Jag skulle gärna skapa allt detta om jag hade tid! Tid är något jag inte riktigt har för tillfället, jag har precis börjat en ny termin och ska nu skriva min kandidatuppsats, så därav lite slö uppdatering här. Jag har kommit så långt att jag har bestämt mig för att skriva om hur plastavfall i haven är ett hot mot bevarandet av den oäkta karettsköldpaddan. Nu hoppas jag bara att mitt ämne blir godkänt imorgon!
 
Glöm inte att kika in hos Emelie den 25:e och lämna era bidrag på temat!
Beatrice

Vilka snygga grejer, och jag som redan känner mig klar... Haha. Får väl ta och slänga ihop fler grejer helt enkelt! Man behöver ju liksom inte bara skapa bidrag till MM när man skapar!!!

Svar: Haha samma här, men man kan ju fortsätta skapa i papper också hela året om man så vill ;)
Mikaela Puranen

Alicia

Stadsburken är så himla enkel och briljant! Blev helt kär.

Svar: Jaaa så fin! Hon som har gjort den har en hel Etsy-shop med fina stadslyktor! https://www.etsy.com/shop/ScandinavianToys?ref=pr_shop
Mikaela Puranen

Sandra Lundin

Så grym inspiration! Dör lite på kollaget och svär i hemlighet över att det inte var jag som kom på den briljanta idén med blommor i korgarna!

Svar: Jag blev sååå himla sugen på att göra kollage nu, måste skaffa fram en liten burk att spara fina utklipp i!
Mikaela Puranen

Ann

Woow, snyggt!!

Silje

Ååå, det øverste bildet! Kjempefint, og det minner meg så utrolig mye om filmen "Up". Og cut-out bjørnen er jo så tøff! :)

Svar: Jaa jag tror det är Up som var inspirationen bakom den, jag älskar den filmen! Och tack! Jag håller på att göra en hel serie med liknande djur nu :)
Mikaela Puranen

Rebecca

Oj fantastiskt vad man kan göra! :)

Svar: Eller hur! Bara fantasin sätter gränser ;)
Mikaela Puranen

Pauline

åh, så snyggt och roligt att göra :)


Kom ihåg mig?