Monthly makers: Papper

 
 
 
Visst har ni sett att månadens tema för Monthly Makers är papper? Har ni börjat med era skapelser än? Jag blev så himla pepp och inspirerad när vi drog igång projektet i helgen att jag började på en gång, och det här blev resultatet! En papercut-björn! Jag hade egentligen tänkt vänta lite längre med att blogga om det, men jag kan inte hålla mig! Fast jag känner mig så inspirerad av papperstemat så det kan hända att fler pappersgrejer dyker upp här den här månaden!
 
Skissade upp björnen och så var det bara att börja skära! Egentligen hade jag tänkt ha en utskuren ram runt också, men jag struntade i det. Istället för att sudda ut mitt blyertskladd och kanske råka ha sönder de tunna pappersstrecken så vände jag på bilden, så då blev den spegelvänd.
 
Jag funderar på att göra en liten serie med djur i den här tekniken, för det var himla kul. Det allra roligaste var att testa olika bakgrunder för björnen. Jag hade från början tänkt ha kartong bakom, sedan testade jag med en akvarellmålning, och efter det gick jag lös med scannern och testade allt möjligt! 
 
Den här bakgrunden är vår soffkudde.
 
Och det här är min kofta.
 
En bok med ett snyggt omslag.
Kartong.
Och så akvarellen som nog får bli den som blir inramad och hängs upp, mest för att det är svårt att rama in en kudde eller kofta utan att klippa de i bitar! Vilken version gillar ni bäst? 
 
Glöm inte att länka era bidrag hos månadens värd Emelie, antingen så snart ni är klara eller den 25:e!
Jess

Men ja vad fint! Var också inne på att göra något med paper cutting men kanske får omvärdera den idéen nu när jag ser att du har gjort det. Får fundera vidare :)

Svar: Tack! :) Men äh, det gör väl inget om man gör liknande saker flera stycken?
Mikaela Puranen

maja

Jag har också blivit himla inspirerad av allt papperspepp! Och så också av ditt inlägg! Får klura vidare! :)

Svar: Jaaa vad kul! Blir så spännande att se vad alla har knåpat ihop sen :D Känner nästan att jag måste göra någon blackoutpoem som Alicia visade!
Mikaela Puranen

Beatrice

Grymt snyggt ju! Fattar inte hur du kan skissa upp det sådär bra, hehe... Jag som har tänkt rita och måla så lite som möjligt blir ju lite sugen på något sånt här! Man kan inte köpa ett print sen när du gjort några olika eller!?

Svar: Tack! :) Jag googlade lite på olika varianter av geometric bear och tog inspiration därifrån för hur strecken kunde ligga. Och jooo, tänkte lägga upp på Society6, men vet inte vilken (eller vilka, kanske tar mer än en) bakgrund jag ska välja? Kan också trycka A4-prints hemma :)
Mikaela Puranen

Alicia

MEN MIKAELA! Vilken jävla rivstart! 1. Sjukt häftig idé som känns väldigt ny och egen. 2. Så himla grafiskt snygg björn. Älskar den! Väldigt välbalanserad bild i sig. Den kan du göra mycket med! 3. Älskar när konst blir lite tredimensionell så skulle verkligen vilja uppleva denna live. 4. AAAAH DESSA MÖJLIGHETER!!! Jag tycker absolut du ska göra en serie i tekniken. Mycket bra idé! Min personliga favvo är faktiskt just akvarellfärgen men kära nån, du kan ju experimentera till döddagar! Tänker att det vore coolt med text också. En boksida typ?

Svar: Tack vad glad jag blir :D Men jaaaa en boksida måste jag ju såklart också ha med, tack för idén! Tycker också det känns spännande med lite mer oväntade grejer som min kofta, tex. Funderar också på att plocka något/några blad från en växt och ha som bakgrund! Eller massa barr?
Mikaela Puranen

hejregina

fint att kunna byta ut bakgrunden!

Svar: Det är min favoritgrej med alltihopa! :D
Mikaela Puranen

Anna María

Så himla fint. Och de går ju att variera i oändlighet. Är det kul och du är sugan kan du ju göra ett helt zoo.

Svar: Tack, det lutar lite åt att det blir åtminstone ett litet zoo! :)
Mikaela Puranen

Lina

Å så snyggt!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Sandra

Så sjukt snyggt ju! Tycker om alla men den med kartong är min favvi!

Har suttit ikväll och försökt få klart mitt lilla projekt men till slut började min symaskin krångla och då gav jag upp! Får ge mig på det imorgon igen med nya krafter :p

Svar: Tack :) Jag gillar också kartongen, det var den ursprungliga tanken! Vi får se vad det blir i slutändan. Ååh så spännande, är så sjukt taggad på att se vad alla andra skapar! Hoppas det går bättre idag! :D
Mikaela Puranen

När Annie fotograferar i Kalifornien

Haha så klockrent skrivet... kudden kan se lite kul ut inne i ramen... ursnyggt!

Svar: Haha tack! Ja, det hade blivit lite knäppt :P
Mikaela Puranen

Annica

Alltså den här är så himla fin!!! jag vill bara rippa idén rakt av och göra min egen :P

Svar: Äsch, gör det :) Jag la upp 3 versioner av den på min society6-shop idag så där finns den att köpa som print på olika grejer annars :D Tavlor, kuddar, kläder, tygväska etc! Kolla här: http://society6.com/bympv
Mikaela Puranen

Jessica

Alltså va har jag ej kommenterat på detta!? Hmm. Nåja. Den är så grym! Älskar det geometriska. Känns lite som en isbjörn gjord av isblock = perfekt ju.

Svar: Tack :D Jag blev lite kär i tekniken nu, det känns som det kommer flyga geometriska djur ur mig nu haha
Mikaela Puranen

Amanda Jona [SPONTAN]

Åh, den var ju ännu snyggare än hur jag tänkte att den kunde bli! Du är så fantastiskt duktig :)

Svar: Tack så hemskt mycket :)
Mikaela Puranen

Victoria

Tusan vad snyggt!

Svar: Tackar tackar! :)
Mikaela Puranen

Form&Känsla

Jättefint och roligt att det går att välja färg/mönster, jag tycker om den rosa för den är en så "objörnaktig" färg.

Svar: Tack! :) Jaa, det var nästan det roligaste att sitta och se mig omkring i rummet efter olika bakgrunder att scanna in! Jag har nog bestämt mig för att jag gillar den allra bäst också!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?