Papercut animals series

Jag fortsatte lite på mitt bidrag till månadens Monthly Makers och har påbörjat en serie med svenska djur. Först tänkte jag att jag skulle göra de fem stora rovdjuren, men jag kände mig inte så inspirerad av tanken på en järv. Så det blev en älg istället och så är jag lite sugen på ett rådjur eller någon sorts hjort. En varg blev det också, här med samma akvarellbakgrund som björnen och sedan med en annan av mina koftor! Den med koftan gillar jag för att det nästan ser ut som vargens päls. Både ligger uppe på Society6 som har fri frakt till 09.00 på måndag! Samma sak gäller älgarna!
Älgen fick bli i tre versioner för tillfället, här föredrar jag nog akvarellversionen! Jag funderar på att göra en hare och ett lodjur också. Har ni tips på idéer till fler svenska djur?
Beatrice

Älskar de här också, kanske borde väntat tre dagar och valt vargen i stället för björnen, attans alltså! ;) men jag får väl vänta tills jag får nya pengar (igen) och kan spendera på ytterligare en print!
Tycker du kan göra en Kråka! Inte så glammigt, men desto roligare om man får till!

Svar: Haha åh, jag visste inte då att jag skulle göra en varg, men jag tror att de två skulle bli väldigt fina ihop! Jag funderar på att sätta upp de två tillsammans hemma någonstans! Jaaa men någon fågel vore fint! Frågan är om jag kan göra den så att man tydligt ser att det är en kråka... Återstår att se :D
Mikaela Puranen

Vilka coola bilder!

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen

Klara

Vilka fina, vad duktig du är!

Svar: Tack så mycket!
Mikaela Puranen

Pauline

så fint!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Amanda Jona [SPONTAN]

Men du är ju för duktig! Så fantastiskt fina :) Tror att en björn skulle kunna bli riktigt häftig med den här tekniken :)

Svar: Tack snälla! :) Det började faktiskt med en björn, här kan du se den: http://bympv.blogg.se/2015/january/monthly-makers-papper-2.html
Mikaela Puranen

♫♪ sandra

snyggt!

Svar: Tack :)
Mikaela Puranen

milina.blogg.se

vad häftigt!
hmm.. häst, ekorre och räv!

Svar: En ekorre tror jag skulle passa perfekt!!
Mikaela Puranen

Thea

Åh, jag tror att en storspov skulle bli helt fantastiskt fint!

Svar: Åh, ja de har ju en så fantastiskt fin näbb!

Tillägg: Haha kul att jag också skrev "fantastiskt fint", det var inte medvetet :P
Mikaela Puranen

Lovlilett

Wow, vilka häftiga bilder! Vilken cool teknik, och så fint mönsterklipp liksom. Jag tänker lite på landskapsdjuren, där kan en hitta lite inspiration. Som kronhjort och utter! :)

Svar: Tack snälla! Ja, men bra idé! Någon hjort har jag definitivt tänkt, utter vore nog fint också :D
Mikaela Puranen

x-handarbete-pyssel

Imponerande verk!
Flygande örn vore inte fel! :)

Svar: Tack! :) Åh, den blev jag sugen på att göra på en gång!
Mikaela Puranen

Kajsa

så himla fint !

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Wilda

Jag är ju helt frälst i fjärilar så det skulle nog jag kunna tänka mig. Och rådjur vore ju väldigt vackert också. Superfina djur du har skapat.

Svar: Tack så mycket! :) Fjäril var en bra idé, ett rådjur måste jag nästan också göra. Jag kommer nog inte göra så mycket annat än att skära i papper i den närmsta framtiden, nu är det så många djur jag vill göra! :P
Mikaela Puranen

Borgmästaren

Oj, vad effektfullt det blev! Snyggt! En liten hare, kanske?

Svar: Tack! :) Jaaa en hare ska få se dagens ljus! Bra idé!
Mikaela Puranen

Katarina

Hej och tack för kommentaren på min blogg. Vet du, det tog mig rejält med tid innan jag förstod hur du hade gjort dina djur. De är så otroligt perfekta och graciösa så jag kunde inte ta till mig att du faktiskt skurit ut mellanrummen så att säga. Har aldrig sett något liknande tidigare. Fascinerande!

Svar: Åh, tack så hemskt mycket för din fina kommentar! Med en vass liten kniv så gick det hyfsat lätt, även om det är en del misstag i bilderna som förhoppningsvis inte syns om jag inte pekar ut dem ;)
Mikaela Puranen

Vajb

vilka fina! :)

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen

Ida

Whaa, häftigt ju! Kul med en massa olika djur :D
En ren tyck jag vore spännande å se, vet inte om det räknas som så svenskt, menne, haha.
Tyck det är så himla fint att vargen ylar, åh.

Svar: Tack! Jooo renen räknas som svensk tycker jag, jag tänker att alla djur som lever här i vår natur räknas :) Ylandet var en klasskompis idé, all cred till henne!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?