Monthly makers: RYMDEN

 
Här är mitt bidrag till månadens Monthly Makers! Det är kylskåpsmagneter i form av planterna i vårt solsystem, minus Pluto som inte längre är en planet. Från vänster till höger så är det Merkurius, Venus, Tellus, Mars, Jupiter, Saturnus, Uranus och Neptunus. De är inte riktigt i proportorneliga storlekar, men nästan då Jupiter är störst och Merkurius är minst. Jag gick till väga på precis samma sätt som sist jag gjorde magneter som ni kan se här, nämligen genom att använda lufttorkande lera, akrylfärg, magneter och lite lim. Först var jag inte så nöjd med varken idén eller utförandet, men när jag målat och satt upp dem på kylskåpet så tyckte jag det var ganska fint ändå. 
 
Månadens värd för Monthly Makers är Jess, och i hennes inlägg länkar man till sitt bidrag för månadens tema! Vet du inte vad Monthly Makers är? Du kan läsa mer här, annars kan man sammanfatta det såhär: Monthly Makers är en kreativ utmaning som pågår hela året. Det är 12 teman för 12 månader och 12 bloggar som är värdar för varsitt tema. Vi som håller i MM är: AgnesAliciaAnna MaríaAnnicaBeata,BeatriceElsaEmelieJessicaJessicaSandra och jag! Men alla som vill får vara med och skapa! Månadens värd för Monthly Makers är Jess och den 25:e lägger hon upp sitt bidrag till temat. På hennes inlägg länkar man till sitt eget bidrag eller använder #monthlymakers på instagram. Har man varken blogg eller instagram går det också bra att posta på vår facebooksida!
Louie

Jättefint! :D

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen

http://lekfulltmedkatarina.blogspot.se/2015/07/man-far-visst-leka-med-maten-monthly.html?m=1

Vilken rolig idé! Och snygga blev de också. Ungefär så tänkte jag att mina raw foodbollar skulle se ut, får återvända hit och hämta inspiration om jag får ändan ur med bollarna.

Svar: Tack! Ja, men vad kul, ska bli spännande att se om det blir några bollar :D
Mikaela Puranen

Alicia

Vad kul att du gjorde detta - jag gick faktiskt och grubblade på precis samma idé :) Men fick nöja mig med min himla gardin när tiden rann ut. Jag tycker det blev superfint när de fick hänga ihop och det framgår väldigt tydligt att det är solsystemet :)

Svar: Tack Alicia :) Äsch, din gardin är charmig, klanka inte ner för mycket på den! Jag gillar den :)
Mikaela Puranen

Anonym

Superfina! :)

Sofi

Men, vad fint! :)

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen

Sandra

Jupiter blev otroligt snygg! Älskar att förgylla kylen med små roliga magneter så den här idén var verkligen grym! Önskar att jag kommit på något liknande såhär i efterhand. Aja, grymt jobbat :)

Svar: Tack Sandra! :) Din tolkning var ju jättebra, älskar den! Vi kan byta om du vill ;)
Mikaela Puranen

Vanessa andersson

vad fräcka de är :D

Sia

Kanske bästa kylskåpsmagneterna jag sett. De är så färgglada och på något sätt välkomnande.

Sia

Du har gjort de möjligtvis bästa kylskåpsmagneter jag sett. Planeterna är färgglada och på något vis välkomnande. Och tack Mikaela, roligt att vara med!

lopplisa

Me like! Kul och ambitiös idé! Blev en jättefin planetsamling! Skulle behöva något liknande för att en gång för alla lära mig hur de ligger i förhållande till varandra :)

Svar: Tack! :) Haha, jag var tvungen att kolla upp ordningen och hur de egentligen såg ut ;)
Mikaela Puranen

Sia

Dina kylskåpsmagneter är möjligen de finaste jag sett. Så färglada och på något vis välkomnande. Och tack Mikaela, det är roligt att vara med!


Svar: Tack vad glad jag blir! :) Hoppas du är med nästa månad också :D
Mikaela Puranen

My

Tycker de blev superfina! Jag blir väldigt sugen på att göra lite kul magneter till kylen :)

Lina

Men å vilka fina! :-)

corneliaeriksson.blogg.se

Vad fina de blev! Så roligt att ha något personligt på kylen :)

Vajb

Fina! :)

Sanna | Beauty & Design

Men ååh vad söta :) Vad kreativt!

Jess

Så fina magneter, tycker de gör sig mycket bra ihop :)

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?