Monthly makers tema mönster

 
Månadens tema var lite speciellt eftersom ni fick rösta fram det på vår facebooksida och ni valde mönster, kanske det bredaste temat hittills? Jag kände mig ändå ganska pepp och hade några lösa idéer på vad jag ville göra. Men när månaden gick och jag aldrig tog tag i mina idéer och gjorde något så bestämde jag mig bara för att jag precis det jag kände för just då istället. Att måla. Jag har knappt tecknat eller skapat alls på tre månader, och att måla något med akryl har jag inte gjort sedan i vintras. Det blir bara några få gånger om året som jag orkar plocka fram färgerna, men det var precis det jag kände för den här gången. Och det var så kul!
 
 
Valet av motiv kändes enkelt, redan förra månaden (när temat var magi!) hade jag funderat på att göra något med en tiger för att jag tycker att de är magiska djur. Så mönstret är helt enkelt tigerränder! Tyvärr är de väldigt hotade och det finns bara ca 3200 tigrar kvar. I hela världen. Jag tänkte först att jag skulle inkorporera den siffran på något sätt för att uppmärksamma det, men jag fick inte till det på något bra sätt så jag körde bara på med fyra olika färger istället och gjorde en regnbågstiger. Om ni vill göra en insats för tigrar så kan man bli tigerfadder för WWF här! Då blir man månadsgivare på antingen 100, 150 eller 200 kr i månaden. Jag är marinfadder, men hade jag lite bättre inkomst än CSN skulle jag nog signa upp mig på att bli tigerfadder också!
 
Vet du inte vad Monthly Makers är? Du kan läsa mer här, annars kan man sammanfatta det såhär: Monthly Makers är en kreativ utmaning som pågår hela året. Det är 12 teman för 12 månader och 12 bloggar som är värdar för varsitt tema. Vi som håller i MM är: AgnesAliciaAnna MaríaAnnicaBeata,BeatriceElsaEmelieJessicaJessicaSandra och jag! Men alla som vill får vara med och skapa! Månadens värd för Monthly Makers är Sandra, om två dagar lägger hon upp sitt bidrag till temat. På hennes inlägg länkar man till sitt eget bidrag eller använder #monthlymakers på instagram. Har man varken blogg eller instagram går det också bra att posta på vår facebooksida!
 
 
 
Robex Lundgren

fint

Sia

Riktigt tuff. Härliga färger.

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen

lovisa

herre vilken talang du är! GRYMT. älskar't. och så fint att du passar på att göra det för en god sak, med fadderskapet som "reklam" (i brist på bättre ord) också. STOR UPPTUMME <3

Svar: Taaack <3 Tycker det är viktigt att uppmärksamma! :)
Mikaela Puranen

Vajb

Så läcker!! :)

Svar: Tack! :) :) :)
Mikaela Puranen

Beata

men gud! begåvade kvinna!

Svar: <3
Mikaela Puranen

lekfulltmedkatarina.blogspot.se

Så härligt med de starka färgerna mot svart bakgrund!

Svar: Kul att du gillar den :D
Mikaela Puranen

Matilda Holmqvist

Wow, vilken häftig tavla! Bra idé.

Svar: Tack :)
Mikaela Puranen

Sanna | Beauty & Design

Men wow, du är verkligen extremt duktig! Att du kan se så fina mönster, färger och allt! Önskar att jag var lika bra :)

Svar: Tack Sanna, gullig du är :)
Mikaela Puranen

Borgmästaren

Läckert! Jag älskar färger och den här var sååå fin att titta på. En lisa för själen att se alla färger ihop!

Svar: Tack! Vad glad jag blir :D
Mikaela Puranen

Vanessa Andersson

Otroligt vacker!! :)

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Silje

Knalltøft med svart bakgrunn og så mange sterke farger! :D

Svar: Tack Silje! :)
Mikaela Puranen

Lina Andersson Sivula

Verkligen jättefin tavla!! Jag tänker likadant, är isbjörnsfadder men hade jag inte varit student har jag nog varit tigerfadder också. Och svenska naturlivet...

Svar: Tack! Ja men eller hur, finns hur mycket som helst man skulle vilja skänka till! Men man kan ju inte göra allt, men alla kan göra något :)
Mikaela Puranen

Jessica

Helt fantastiskt!!!!

Svar: Tack! <3
Mikaela Puranen

Alicia

Så himla bra inlägg, i alla möjliga avseenden! Jag tror en missar hur pass utrotningshotade tigrarna är eftersom det finns så många bilder, filmer och allmänt merch om dem. Jag hade i alla fall ingen aning om att det är så pass få. Skitjobbig insikt, om vi säger så. Bra att du tipsar om konkreta grejer en kan göra då!

Och jag tycker din målning är så häftig! Väldigt annorlunda sätt att använda akrylfärg, spännande och intresseväckande. Den har även så fin och sugande blick!

Svar: Åh men tack Alicia! Blir så glad :) Du har nog en viktig poäng i att man kanske glömmer bort eller missar lite hur få tigrar det faktiskt finns för att man ser dem överallt. Men det är ganska få, tror att siffran har legat rätt stadigt där runt 3000 i ett par år nu, så det har ju åtminstone inte blivit värre :/
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?