Nytt bland inomhusväxterna

 
Det har hänt lite grejer bland mina inomhusväxter också, inte bara balkongodlingarna. Det senaste tillskottet är de här två piedestalerna som jag köpte på Lagerhaus. Gillar dem så mycket! De brukar normalt inte stå framför dörren till vårt sovrum, men jag klarar inte av att fota något mot våra extremt fula gula väggar där de står i vanliga fall. De kostade 250 kr tillsammans, tror det var 150 för den stor och 100 för den lilla. Vill man komma undan billigare så såg jag på instagram en som hade loppisfyndat gamla lampskärmar och tagit bort tyget. Kvar var bara en metallställning då som användes som piedestal. Väldigt smart! Växten till vänster, prickblad, har förresten sett sådär ledsen ut hela vinterna men nu börjar den få lite nya blad! Jag har varit på väg att slänga den för att den varit så ful, men nu kanske den blir fin igen!
 
 
Den här suckulenten har fått en ny fin kruka från Plantagen! Den hade dessutom hur många bebisar runt sig som helst, så jag planterade om den och tog bort alla nya små plantor. De fick nya hem.
 
 
Bland annat i den här extremt gulliga kaninkrukan som jag köpte loppis för en tia för ett tag sedan! Älskar den och äntligen bor det en liten växt där i! Tror det kommer bli som en jättestor bollig svans på kaninen när den växer till sig lite. 
 
 
Det var som sagt ganska många bebisar så jag försökte mig på att göra ett litet suckulentarrangemang i en plåtkruka. Jag har ett paradisträd som också ynglat av sig så satte ner två såna med. Vi får se hur det blir annars är det bara att plantera om dem på något annat vis. 
 
 
En till piedestal har fått flytta in, den här från Ikea. Fast jag funderar på att flytta om lite där och antingen bara ha vita krukor eller bara terrakottakrukor tror jag. Fast jag gillar verkligen gullrankan som hänger ned. Här ser ni förresten en bit av våra fruktansvärda väggar. Hatar på ett sätt att bo i hyresrätt och inte få göra om som man vill. Nästa år får vi en gratis omtapetsering, men det måste absolut vara tapet. Jag gillar målade väggar mycket bättre men på tapet ska det vara tapet.... Våra fula väggar i nästan alla rum är anledningen till att jag bara visar små detaljer från vårt hem, förutom balkongen, ingenting blir liksom fint till så fula väggar.
 
Jess

Så fint med mycket växter! Jag kollade på de där piedestalerna på Lagerhaus igår och blev så sugen på att köpa, himla fina. Har dock egentligen bara ett rum som är ljust nog att ha växter i och där finns inte mycket golvutrymme kvar, typiskt nog.

Svar: Jag har inte utrymme heller egentligen hehehe... Men det är så bra när mycket flyttat ut balkongen nu, då kan jag fylla på mer inomhus ;)
Mikaela Puranen

Stina - Tillvaron.se

De där pidestalerna från Lagerhaus är verkligen superfina!

Vajb

Ja det var verkligen jättefina piedestaler :)

Sanna | Beauty & Design

Åh vad många fina :) Lite grönt hemma gör verkligen stor skillnad tycker jag!

Jag måste bara svara lite snabbt på det där om GoT också; nästa bok ska vara färdig i tid till julhandeln i slutet av året här, så de kommer börja spela in i takt med att boken blir färdig. Kikade du igår? Jag vill inte spoila vare sig för de som kollar kommentarer här eller för dig om du inte sett ännu. Men samtidigt är jag i behov av stöd, precis som efter varje GoT-säsongsavslutning...

Svar: Gahhh har kommenterat vidare i din bloggo m GoT!!!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?