Fredagstips!

Här kommer ett gäng fredagstips att se på, läsa, göra och köpa! Min fredag spenderas med redovisning av kandidatuppsatsen (trots att jag inte är helt färdig...) och sedan förmodligen middag och lite vin med några vänner! Och så måste jag försöka bli klar med min jäkla uppsats i helgen som drar ut på tiden... Men här kommer tipsen!
 
Bildkälla:
"Solar eclipse 1999 4 NR" by I, Luc Viatour. Licensed under CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons.
 
Först och främst, ni missar väl inte solförmörkelsen idag?! Nästa chans att se en lika bra solförmörkelse är först år 2039! Bäst chans att titta har man vid kl 11 idag, men glöm inte att skydda ögonen! Allt man behöver veta går att läsa här!
 
 
Såg ni den här veckans Vetenskapens värld? Om inte kan ni kolla på det här, tillgängligt till 26 mars. Det handlade om neurologi, om könsroller och om mäns och kvinnors hjärnor är så olika. Och när uppstår i såfall sådana skillnader? Hjärnorna är ju väldigt plastiska och ändras beroende på vilka nervbanor som används. Hur mycket är då biologiskt och hur mycket olikheter uppstår pga miljön vi lever i (dvs patriarkatet!)? Mycket intressant! Jag råkade bara slå på tvn när den senare halvan gick så har inte sett första delen, men ska kolla ikapp på SVT Play när jag har en chans!
 
 
Hej Blekk skrev ett väldigt bra inlägg som kritiserar surrogatmödraskap! På ett ändå väldigt pedagogiskt och tydligt sett punktar hon upp 5 anledningar till varför det är problematiskt. 
 
 
A Beautiful Mess har gjort den här fantastiskt snygga spegeln genom att skära till glaset och måla mönster på det. Så otroligt vackert och jag vill ha en likadan NU! Kanske skulle pröva på det projektet, men har inte riktigt någon plats att ha en ny spegel på tyvärr. Men ni andra som har plats och är i behov av en spegel, det här kan vara den sortens spegel ni har väntat på! 
 
 
Jaha, den bilden gick inte att göra större. I alla fall, Urban Outfitters har himla mycket fina grejer på inredningssidan, kolla in sortimentet här. Hur söta var inte de här nötväckorna som är salt- och pepparkar?! Fanns flera andra djur också, vill typ ha alla. En del snygga mattor och annat kul hade de också, och dessutom är rea på en del saker just nu! 
 
ISA

så fint att du delar med dig braiga tips <3

Sanna Preifelt

Jag älskar den där spegeln, den är sååå fin. Har velat göra den sedan jag såg att ABM hade lagt ut den (A). Den där debatten om Surrogatmödraskap vill jag gärna läsa om, jag har ingen direkt åsikt om det i och med att vi inte har det i Sverige, tänker bara på Phoebe i Vänner när jag hör det. Hade varit roligt att lära sig mer tänker jag!

Svar: Jag tycker också den är helt fantastisk! Synd bara att jag verkligen inte har någon plats för en spegel till :(
Mikaela Puranen

Annica

Måste kolla in det Vetenskapens värld avsnittet, har missat det helt, men det verkar ju superintressant!

Och vad snygg spegel och smart sätt att göra den på, tack för inspirationen!

Svar: Åtminstone den sista halvan var verkligen det! Har inte hunnit kolla ikapp än, men rekommenderar ändå!
Mikaela Puranen

simone

otroligt fin spegel !!

Svar: Eller hur! Vill verkligen ha en sådan!
Mikaela Puranen

simone

otroligt fin spegel !!


Kom ihåg mig?