Game of thrones utställning

 
Jag var hos mina föräldrar ett par dagar den här veckan eftersom jag inte hade något schemalagt i skolan utan bara arbetar på min uppsats. Så i måndags gick jag och min syster (på bild) på Game of Thrones utställningen i Stockholm. Vi fick köa ungefär en timme för att komma in så det var inte så farligt, det var tydligen betydligt längre köer under lördagen och söndagen. På väg in fick man sitta på järntronen (som dock var en replika av den riktiga från inspelningarna). 
 
 
Väl inne på plats fanns det en del kläder och annan rekvisita från serien vilket var lite kul att kolla på. Lena Heady är verkligen pytteliten insåg när man såg hennes klänning. Jag tycker hon ser ut att vara kanske lite över 170 cm i serien men klänningen såg inte ut att vara mer än 155 cm. Okej, jag googlade nu, hon är tydligen 166 cm vilket är 1 cm längre än mig. Klänningen måste ha sett mycket mindre ut för att hon är så mycket smalare än vad jag är...  I alla fall utställningen bestod av sådana grejer plus tre interaktiva saker som var betydligt roligare! 
 
 
Det var dels att man kunde göra en film där man blir uppbränd av en drake (våra fantastiska skådespelarinsatser går att se här, hahaha.), man kunde bli förvandlad till en white walker och så fanns en Oculus Rift simulator som man kunde ta och åka upp till The wall. Den sistnämnda var roligast, men det var ytterligare en timmes kö därinne för att få göra det. Men vi hade tid så vi ställde oss i kön. Det var riktigt häftigt faktiskt. Jag har aldrig provat någon sån där 4D-simulator förut, och först när jag fick på mig den tänkte jag att grafiken inte såg såå realistisk ut. Men det glömde jag på ungefär 3 sekunder när hissen började åka uppåt och man kunde kolla ner. Det var nästan så att jag skrek, jag pep till lite i alla fall när man kommit upp och jag stod precis precis vid kanten och tittade ner. 
 
Sammafattningsvis så var utställningen värt kötiden, särskilt eftersom det var gratis att gå in och göra alla aktiviteter. Det fanns en shop med merchandise också, men det fanns inte direkt någonting jag kände att jag ville ha. Men det var en kul dag och nu är jag jäkligt pepp inför säsong 5 som börjar snart! Mindre än en månad kvar!
 
Annica

åh det verkar som att den var rätt häftigt! Hade också velat gå, sjukt dålig timing från min sida ;)

Svar: Det var det! Jag hade inte jättehöga förväntningar, men det var ju ändå gratis och så. De kanske kommer tillbaka till nästa år, det var ju minst sagt en succé med så många köanda personer varje dag :) Vi får hoppas!
Mikaela Puranen

Sandra - Frihetsvindar

Bara en månad kvar! Härliga tider!

Svar: LÄNGTAR!
Mikaela Puranen

Sanna Preifelt ❤

Åh, jag hade velat gå, men hade ingen att gå med... men men! Längtar sååå jäkla mkt, ska bli så härligt när det väl startar igen :)

Svar: Den kanske kommer tillbaka nästa år :) Jaaaaa kan inte vänta mera! :D
Mikaela Puranen

Jess

Kul! Jag hade också velat gå men det blev lite ont om tid, synd att den inte var öppen lika länge som Harry Potter-utställningen i somras :P

Svar: Ja, åh önskar att jag hade gått på HP-utställningen! Men ja, lite tråkigt att det bara var ett par dagar med GoT!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?