Dofter av vår

 
 
 
Jag vet inte hur det ser ut i resten av Sverige, men nu verkar äntligen värmen vara på väg på riktigt här! ....skriver jag och blickar sedan ut mot en molnig himmel. Nåväl, igår var det i alla fall så varmt och soligt att man kunde gå i t-shirt!  Det är något magiskt med våren varje år, hur allting vaknar till liv igen när solen och värmen återvänder. Naturen, men också alla människor har en helt annan glädje i ögonen än på vintern. Det finns ett par dofter som alltid får mig att stanna upp och njuta lite extra. Dofter som får mig att tänka att nu är äntligen den bästa tiden här. Det här är mina favoriter:
  • Blommande hägg
  • Blöt asfalt efter ett sommarregn
  • Doften av nysopad asfalt
  • Grillat
  • Syrener
  • Tomatplantor
  • Salta doften av hav
  • Nyklippt gräs
  • Solkräm
Vilka är era doftfavoriter som påminner om vår och sommar?
 
PS: Apropå magi, snart är det dags att lämna in sina magiska bidrag till Monthly Makers hos Jessica! Och nästa månad så är det NI som får välja tema, gå in på vår Facebook-sida och kommentera vilket tema du skulle vilja se!
 
 
rememberthiis.blogg.se

Härliga bilder :))

Sanna | Beauty & Design

Åh, ja igår när ajg steg av bussen hemma, så luktade det verkligen sommar! Lite regnig asfalt tillsammans med gräs och sådana där små vita blommor :)

Svar: Åååh låter så härligt!
Mikaela Puranen

Maria Ekblad

Men åh alla de där som du skrev är underbara. Men du har inte med en av mina absoluta älsklingsdofter (fick alltså tårar i ögonen av det här häromdagen.... *nörd*) jordgubbar som är solvarma och verkligen smakar som de doftar. Det är så härligt <3

Svar: HUR KUNDE JAG GLÖMMA JORDGUBBAR!? Skandal. Det är en av mina favoriter med <3 Helst ska de vara plockade direkt ur jordgubbslandet också!
Mikaela Puranen

ɑ n n i k ɑ

Fina bilder!

ISA

så mycket dofter nu ja, helt underbart. Älskar sommarregn lukten (klyshigt ja) och nyklippt gräs, även om jag är lite allergisk. hah!

Svar: Åh, skit att vara allergisk, men så länge det är lite så kanske du kan njuta av det lite ändå? ;)
Mikaela Puranen

MALIN MONROE

Igår var det skönt, men inte idag. :( Dock imorgon förväntas det solsken igen! <3

Svar: Här är det typ finare idag än igår! Kanske kanske man kan köra en premiär för att vara barbent idag? :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?