Nordiska trädgårdar

 
Precis innan allting i mitt liv blev kaos så var jag på trädgårsmässan Nordiska Trädgårdar med min mamma, moster och morbror. Jag hann aldrig blogga om det då, men bättre sent än aldrig tänker jag! Det såldes massor av fantastiska liljor både lökar och som snittblommor. Jag var lite sugen på att köpa lite lökar, men tror inte att det kommer få plats på balkongen med alla grönsaksodlingar jag redan har...
 
 
Det roligaste var nästan att kolla på alla inspirationsrum, här var ett som var fyllt med olika sorters amplar. Jag är så sugen på att göra flera! Här är den jag gjorde tidigare i år med zpagettigarn, men tycker det är himla snyggt att använda den här typen av natursnöre också. Snyggare till och med. 
 
 
Den här detaljen gillade jag också (minus den fula vinboxen, kunde de inte valt en snyggare? Eller någon helt annan finare detalj...). Många små olika glasvaser och snittblommor av olika slag i dem. Om jag ska ha någon sommarfest eller middag i år vill jag lätt ha sådana här bordsdekorationer!
 
 
En lite sämre bild, men jag postar den ändå för jag tycker idén är fin. På vägen in till mässan (inte genom huvudentrén) fanns en lång korridor med blomväggar och tänk att ha en hel blomstervägg? Funderar på att kanske försöka göra något sånt här till ena kortväggen på balkongen, men vet inte riktigt vilken typ av växter som skulle passa att ha växandes vertikalt? Jag måste göra lite research först, men det vore nog himla fint! 
 
 
Det fanns såklart också en massa växter till salu, det var hur många montrar som helst. Men ingen var så fin som det här paret som sålde pelargoner, alltså hur söta är de inte? De ser ut att vara tagna ur någon sagobok med sina stråhattar och fina kläder.
 
 
Det fanns också jättemånga olika sällskap som jag inte hade någon aning om existerade! Olika pelargonsällskap, rossällskap, orkidésällskap osv för de flesta stora blomgrupper, men också för köttätande växter och annat lite mera udda. Blomman på bilden är en liten orkidé som jag inte minns namnet på.
 
 
Förutom utställningen om inspirationsträdgårdar var det också en balkongutställning. Ungefär sådan här känsla vill jag ha på vår balkong också, massa grönt blandat med mjuka textilier. Det ska kännas avkopplande och mysigt att hänga där. Jag gillar verkligen de blå tonerna här som går igen på muggar, hängmattan, kuddar osv. 
 
 
Upplands landskapsblomma kungsängslilja var också med i en utställning. Jag tycker den är så himla fin! När jag en dag har en trädgård vill jag absolut ha ett parti med kungsängsliljor någonstans. Det lär dröja ett tag innan jag har en riktig trädgård, men en vacker dag så.
 
Jag kom inte hemtomhänt från mässan, men vad jag köpte får jag visa när jag kommer hem igen. Men kan säga så mycket som att det är min nya favoritväxt hemma, blir glad varje gång jag tittar på den! Man blev ganska trött av att gå omkring där och jag hann verkligen inte med att se på allting, kanske inte ens hälften faktiskt. Men det var himla kul och jag vill absolut gå igen nästa år!
Jess

Alltså det är så fint med små glasvaser med enstaka blommor i! Vill också dekorera så i sommar, så himla himla fint verkligen.

Svar: Jaaa jag med! Har en del loppisfyndade redan som jag inte vetat vad jag ska göra med, men nu vet jag precis! :)
Mikaela Puranen

Maria Ekblad

Alltså jag förstår verkligen om du inte vill skriva mer om det här men det låter så hemskt att allt har blivit kaos. Kram på dig och hoppas det kan reda upp sig någon gång. :*

Svar: Tack! Tror inte jag kan skriva om det pga andra personer som är inblandade, men jag hoppas också att det blir bättre snart! <3
Mikaela Puranen

Matilda

Oh vad vackra bilder! Det ser helt ljuvligt ut!

Svar: Tack! Det var himla kul faktiskt!
Mikaela Puranen

Emma

Så himla fina blommor!! :)

Svar: Eller hur!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?