Monthly makers septembertema!

 
Nu är det min tur att vara värd för Monthly Makers, hurra! Jag är så himla glad att vi drog igång MM, årets bästa internetgrej tycker jag! Okej, är ni redo? Månadens tema är.... NATUR! Det roliga med det här temat är att det går att tolka både som ett materialtema och som ett inspirationsords-tema! Natur kan ju innefatta lite vad som helst. Träd, växter, djur, metaller, vatten och sten exempelvis. Allt som finns naturligt ute i naturen. Här kommer lite inspirationsbilder!
 
 
Bildkällor: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11
 
Man kan som sagt använda sig av det som finns i naturen som material, antingen genom att gå ut och plocka saker i skogen (men kom ihåg att allting inte ingår i allemansrätten! Mossa t.ex. får man inte plocka hur som helst!) eller använda köpa naturmaterial som har processats, t.ex. plywoodskivor som klockan på bilden ovan är jord av. Eller så kan man som sagt tolka det mer som ett inspirationsord än ett material och avbilda något som finns i naturen, som att trycka en kanin på en tröja. 
 
 
Bildkällor: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 /
 
Om ni vill ha mera inspiration på vackra naturbilder så rekommenderar jag min pinterest-board Flora & Fauna som är proppfull med naturbilder!
 
Vet du inte vad Monthly Makers är? Du kan läsa mer här, annars kan man sammanfatta det såhär: Monthly Makers är en kreativ utmaning som pågår hela året. Det är 12 teman för 12 månader och 12 bloggar som är värdar för varsitt tema. Vi som håller i MM är: AgnesAliciaAnna MaríaAnnicaBeata,BeatriceElsaEmelieJessicaJessicaSandra och jag!
 
Men alla som vill får vara med och skapa! Månadens värd för Monthly Makers är jag den här gången och temat är natur. Den 25:e september så kommer jag att blogga mitt bidrag och på det inlägget länkar man sedan till sitt eget bidrag man skapat under månaden eller använder #monthlymakers på instagram. Har man varken blogg eller instagram går det också bra att posta på vår facebooksida! I slutet av månaden så kommer en sammanställning av allas bidrag på temat! Om du inte vill att ditt bidrag ska pinnas vår Monthly Makers-board på Pinterest så skriv det när ni lämnar in bidraget, annars antar vi att det är ok!
 
Är ni peppade? Jag är megapepp! Det ska bli så himla kul att se vad alla skapar den här gången!
Sandra - Frihetsvindar

Klockrent tema hos dig ju!!! Kanske ska ta tag i att göra något denna gången då. Kul!

Svar: Jaaaa klart du ska vara med! Kör kör kör!
Mikaela Puranen

Louie

Jaa, åh så kul!! :D

Svar: Ja!!! Hoppas du är med och skapar den här månaden med :D
Mikaela Puranen

Jenny - En Vintage Saga

Åh nu blev jag riktigt taggad! Har precis skapat ett smyckes träd i naturmaterial, men det finns ju så mycket mer man kan skapa :D Älskar naturen som resurs, men framför allt som inspiration. Få saker är så vackert i sig självt...

Måste bara skriva och hålla med dig om att Montlhy Makers är ett så grymtbra initiativ. Helt Galet vad jag tycker om det :D Och det får mig att göra sånt som jag inte gjort annars. Så himla bra! Tack för att du och de andra tog tag i det och drog igång denna fantastiskt kreativa challange :D kram

Jenny - En Vintage Saga

Åh nu blev jag riktigt taggad! Har precis skapat ett smyckes träd i naturmaterial, men det finns ju så mycket mer man kan skapa :D Älskar naturen som resurs, men framför allt som inspiration. Få saker är så vackert i sig självt...

Måste bara skriva och hålla med dig om att Montlhy Makers är ett så grymtbra initiativ. Helt Galet vad jag tycker om det :D Och det får mig att göra sånt som jag inte gjort annars. Så himla bra! Tack för att du och de andra tog tag i det och drog igång denna fantastiskt kreativa challange :D kram

Svar: Kul att du är taggad! Jag med!!! Åhhh smyckesträdet låter jättefint, har du bloggat om det? Eller det kanske kommer? Kunde inte hitta det när jag scrollade igenom i alla fall :) Men ja håller verkligen med om naturen som inspiration! Mycket av det jag gör har kopplingar till mitt djur- och naturintresse, inte minst att det nästan alltid är djur jag tecknar och målar :)
Åh så roligt att höra, det är ju precis det som är tanken! Att man ska utmana sig själv och testa nya grejer osv! Det är så kul att du är med och skapar! Kram!
Mikaela Puranen

Alicia

Åhwow, jag är så taggad! Jag tror jag vet vad jag vill göra! Här ska MÅLAS :)

Svar: Åååh så spännande!!! Jag tjuvstartade med att komma igång och måla lite och då blev det bara naturmotiv ;) Men det blir inte mitt bidrag den här gången!
Mikaela Puranen

Stina - Tillvaron.se

Verkligen taggad! Jag har ju stått över några omgångar nu i sommar och är väldigt sugen på att göra något på detta tema :D

Svar: Jaaaa, ser fram emot din återkomst till MM! Som sagt så är din vas fortfarande en av mina absoluta favoriter från hela året!
Mikaela Puranen

My och Klara

Åh, vad passande att du presenterar detta eminenta tema! Kul när det är så brett och ger utrymme för en massa tolkningar :) /My

Svar: Jag tror det kommer bli väldigt varierade och kul tolkningar den här gången! Eller inte för att det inte brukar vara det men, det känns som ett av de bredaste teman vi haft? Ser fram emot att börja samla in bidragen i alla fall :D
Mikaela Puranen

Pia

Trevligt tema! Ingen aning om vad jag ska göra, men en liten skogspromenad kanske kan råda bot på pankskral hjärna :)

Jess

Yes, nu kör vi! Himla pepp på ett tema som funkar som både material och inspiration, tror det kommer bli himla kul att jobba med :)

Svar: Jag med!!! Tror det kommer bli helt fenomenala och framförallt varierade! Fast det brukar det ju vara på varenda tema i och för sig, men kanske lite extra varierat i och med de oändliga möjligheterna!
Mikaela Puranen

Beatrice

Håller verkligen med alla som skrivit att det här temat är det som verkligen ska vara ditt liksom! Nu ska jag bara komma på vad det är jag vill göra på det, hade typ 10 idéer men ingen känns liksom... rätt? Är helt insnöad på förskollärar-grejen nu liksom och tänker typ på "vad kan man göra med en barngrupp?" samtidigt som jag SJÄLV inte vill ha något som ser ut som en 4-årings verk? Så himla knäppt i hjärnan nu, haha.

Svar: Ibland slumpar det sig väl, jag blev jätteglad när jag drog lappen med det här temat till månad :D Jag har också jättemånga idéer! Vilket jag inte kommer att hinna genomföra förmodligen för jag är på fältkurs i två veckor nu, panik! Haha, fattar att du tänker i de banorna nu, men är säker på att du kan hitta någonting som skulle kunna förenkla och använda som förskoleundervisning och samtidigt göra ett snyggt vuxet resultat också ;)
Mikaela Puranen

Jessica

Alltså ja! Det är verkligen helt perfekt att du har det här ordet!!! Och så himla roligt! Ska fundera ut vad jag ska göra och knåpa ihop ett inlägg med sånt jag tidigare skapat på temat!
KRAM

Svar: Jag har lite för många idéer och för lite tid, jag vill typ bara skriva om saker som har med naturen att göra hela månaden! Gahhh! SÅ PEPP! Ser fram emot inspirationsinlägg från dig! :DKRAM!
Mikaela Puranen

Kristin

Wah, vad kul! Jag har inte varit med innan utan beundrat från kanten, men nu kanske det är dags ändå. Instämmer med övriga kommenterare, vilket perfekt tema!

Svar: Jaaa, vad roligt, det är klart du ska vara med den här gången! :D
Mikaela Puranen

Beata

älskar allas inspo inlägg!

Svar: Jag med!!!
Mikaela Puranen

Sanna | Beauty & Design

Åh vad spännande! Skulle så gärna vilja göra lite mer DIY-projekt, men i dagsläget har jag inte tiden till det :( Så tråkigt. Men jag hoppas kunna sluta med en del av mina fritidsaktiviteter som jag inte vill lägga tid på längre, och då hoppas jag kunna vara kreativ lite oftare!

Svar: Det finns ju många projekt som inte är så tidskrävande heller, du får börja lite smått och köra på större grejer när tiden finns :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?