Sommarens samlade loppisfynd

 
Det har inte blivit jättemycket loppisfyndande för min del i år, vilket till största del beror på att de flesta som är bra är en liten bit bort. Men lite grann har jag fyndat! Vi börjar med mitt absoluta favoritfynd från Röda Korset kupan i Uppsala, nämligen den här giraffen som jag har döpt till Knut. Jag sa dagen innan att jag gärna skulle vilja hitta en djurkruka för att komplettera till min kaninkruka och så stod han där på ett bord på det första stället vi gick till! Djurkrukor är bäst! Fast jag gillar inte de där svanarna som brukar finnas i överflöd, men alla andra sorters djur är fantastiska!
 
Förresten, de här hemska tapeterna är också snart ett minne blott! Vi har som jag tidigare nämnt ÄNTLIGEN (efter typ två-tre års tjat från min sida) fixat så vi ska få omtapetserat i vår hyresrätt. Jag längtar så otroooligt mycket för vi har bara fula tapeter i varenda rum, det kommer att bli en sån himla skillnad!
 
 
Samma dag hittade jag en till liten djurkruka, en noshörning! Fast jag funderar på om jag inte ska spraymåla den vit istället så att den går ihop bättre med kaninen och Knut, vad tror ni? 
 
 
Den här lilla kannan har ni redan sett i inlägget om min renovering av hörnhyllan på balkongen, men den är så fin så den förtjänar att visas upp igen. Jag tror det var en tjuga jag betalade, definitivt under femtiolappen i alla fall, och jag tycker det var så himla värt!
 
 
Mitt bästa tips för att köpa kläder på loppis i Uppland (av de jag besökt!) är bakluckeloppisen på Täby Galopp. De har öppet både lördagar och söndagar hela sommaren och det är sällan jag inte kommer därifrån med ett nytt plagg. Och det bästa är att det är prisvärt också! Jag köpte ett par stickade tröjor sist jag var där, i bra skick, för en tjuga styck. Och så har jag fyndat de här fina klänningarna, alla under femtio riksdaler styck! Det värsta jag vet är överpriser på loppis, som någon som ville ha 50 spänn för en helt vanlig gammal H&M t-shirt. Nej tack på det. Men på riktigt så brukar Täby krylla av både snygga och prisvärda kläder, och såklart massa andra prylar också! Det är öppet ända fram till 4:e oktober så än finns det tid att fynda! Dock är det utomhus så hur bra loppisen är varierar ganska mycket med vädret också :)
Alicia

Alltså jag måste åka till Täby, det är uppenbart! Kanske vi kan göra sällis nästa sommar? Haha vilken evighet det är tills dess... Klänningarna är ju jättefina men min favoritmojäng är vattenkannan! Vilket himla fynd! Älskar älskar älskar den! Är själv på jakt efter en vattenkanna och nu vet jag hur jag vill att den ska se ut... Hehe. Tycker inte du behöver måla om noshörningen, den var fin i grått och jag tänker att den gör sig med de två vita ändå :)

Svar: Ja, vad kul! Det gör vi! Även om det är en evighet tills dess haha. Jag gillar verkligen kannan också! Hoppas du springer på en liknande inom en snar framtid :) :) :)
Mikaela Puranen

Stina - Tillvaron.se

Tycker att det är så kul att se vilka fynd andra gör! Giraffen var ju hur fin som helst och den vänstra klänningen blev jag lite smått förälskad i verkligen, jättefin :)
Måste verkligen bege mig till Täby märker jag, har aldrig varit på den loppisen!

Svar: Det måste du verkligen, jag har nog aldrig kommit hem helt tomhänt därifrån. Men allra bäst tycker jag att den är på kläder faktiskt! Nu kanske den har stagnerat lite iom att det är så sent på säsongen, men rekommenderar verkligen ett besök dit nästa sommar :)
Mikaela Puranen

ISA

klänningarna är ju bara riktigt jäkla KAP!! ska vi åka till Täby ihop någon gång kanske!? behöver en veteran som sållar åt mig ;)

Svar: Jag kommer inte hinna dit något mer i år för jag är på fältkurs månaden ut, men kanske nästa sommar ;)
Mikaela Puranen

Sandra

Giraffen!!! Du anar inte hur avis jag är på din Knut. Vill också ha en sån :D

Svar: Och jag vill ha dina djurkrukor! Men det kanske dyker upp en Knut på en loppis nära dig snart ;)
Mikaela Puranen

Beata

himla bra fyndat!!

Sanna | Beauty & Bride

Klänningarna är ju verkligen jättesöta! :) Bra fynd!

VVERONICAS - fashion blog

Åååh så mycket inspo i ett och samma inlägg1 :) Underbart!!

rebeccafornstedt.blogg.se

Åhh älskar att handla på loppis :)

Svar: Jag med! :)
Mikaela Puranen

Anna María

HALLÅ!?!?! Giraffen är helt magisk!!! Vilket jäkla fynd!

Svar: Eller hur!? ÄLSKAR den!
Mikaela Puranen

hmle. None

ASSÅ ÅÅH, DJURKRUKORNA!!!

Svar: JAG VET!!!! Nu vill jag bara ha ännu fler!!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?