Bloggar jag läser

Här kommer första inlägget på era önskerubriker från det här inlägget, ni får jättegärna önska fler rubriker om ni har någon idé! Stina önskade att få höra vilka bloggar jag läser, det är rätt många och en del som uppdaterar sällan men ändå ligger kvar i min bloglovin-feed, så jag tar nog inte med riktigt alla. Men jag tänker att jag delar upp det i olika kategorier för att göra det mer överskådligt! En del följer jag slaviskt och en del betydligt mer sporadiskt, hoppas ni hittar någonting ni gillar!
 
 
Bild: Sara Woodrow/Smäm
 
Kreativa bloggar
Mormors glamour
Bokkei
Anna ritar
Hej regina
Jess
Smäm
Sofias inredning
 
Politiska bloggar
Vardagsrasismen 
Zettermark med Z - skriver tyvärr inte längre men ta en stund och läs igenom ändå för hon har sjukt många bra läsvärda inlägg!
En blommig tekopp - har också lagt ned, åtminstone just nu, men har många bra inlägg om feminism och politik, gillar särskilt det här inlägget om bränderna på asylboenden. Har förutom politiska inlägg även vintage, loppisguide och så skapar hon guldfittor!
Genusfolket 
 
Bloggar jag läst så länge att jag inte kan sluta pga vill veta hur det går i deras liv
Michaela Forni
Kenza
Blondinbella
 
Bild: Oana Befort
 
Utländska bloggar (mest DIY och konst)
A beautiful mess 
Pony Gold 
Oana Befort 
Elise Blaha Cripe 
Dream a little bigger
 
Livsstilsbloggar/fint!/övrigt
Polichinelle
Niotillfem
Underbara Clara
Bloggkommentatorerna
 
 
Och så alla Monthly Makers-värdarna såklart! Och ärligt talat, det här är faktiskt mina absoluta favoritbloggar och deras inlägg är alltid de jag klickar på först <3
AliciaAnna MaríaAnnicaBeataBeatriceElsaJessicaRuthSandraStina och Wilda.
Apropå Monthly Makers så missar ni väl inte att deadline är imorgon(!) för att lämna in sitt bidrag på tema avtryck? Ni lämnar in hos Beatrice på det här inlägget!
 
Vilka är era favoritbloggar? Jag känner för att hitta lite nya favoriter, gärna som har med någon slags kreativitet och skapande att göra! 
Sandra

Åh, vilket roligt inlägg! Kände bara till Elise och ABM av de utländska bloggarna så de ska jag spana in :)

Ruth | HungryHeart.se

Vad kul med tips på nya bloggar! Jag får ta och kolla upp länkarna tror jag bestämt. =)

Anna María

Kul med bloggtipsinlägg! Flera som var nya för mig så jag ska kolla in dem bums!

Vicky

åh önskar emelie på enblommigtekopp hade fortsatt 4 ever. :(((

Svar: I know :( :( :(
Mikaela Puranen

Stina - Stinas tillvaro

Åh, tack för tipsen, ska spana i den utländska, så kass på att hålla koll på bloggar utanöför Sverige. Och hallå, Sofias Inredning! Ska sluka arkivet NU.


Svar: Sofia känns som någon du skulle gilla faktiskt! :D Hon har jättemånga fina DIYs i arkivet som jag verkligen kan tipsa om!
Mikaela Puranen

Jess

Kul inlägg! Ska kika in några av de utländska, alltid kul att kika på något nytt :)

Borgmästaren

Så fina bilder! Ibland känns det som att alla ens favoritbloggar försvinner samtidigt. Jag var i höstas i sådant limbo men börjar så smått hitta nya favoriter. Tedags hos Tant Ninette är en av de få favoriter som är kvar. Hon krämar på med färg och kitsch så det står härliga till. Precis min smak.

Svar: Verkligen! När jag väl fick ihop den här listan kändes det som så många av dom hade slutat eller bloggade så sällan ändå... Tack för tipset, ska spana in!
Mikaela Puranen

Karin

Åh vad roligt med tips på nya bloggar! Ska ta och kolla in speciellt de kreativa! :)

Anonym

Åh så många härliga tips! Har sparat detta inlägg oläst för att kunna ta mig tid och kika in på allt.Jag gillar verkligen Sofias Inredning! (Länken till Bokkei är fel förresten).

Svar: Tack för att du sa till, det är nu åtgärdat :) :)
Mikaela Puranen

Wilda

oops, det var jag som var den anonyma.


Kom ihåg mig?