Plus och minus

 
+ Jag lyckades knipa den här sista dinsoauriekrukan på TGR! Det ska finnas en stegosaurus också om någon annan är sugen på en! Min samling av djurkrukor växer och jag tycker så himla mycket om dem allihop!
 
+ Fick den fina keramikkaktusvasen i julklapp
 
+ Jag har planterat årets första fröer! Blev lite chili och paprika nu i första omgången. Och så ska jag göra ett test med hur stor skillnad det blir beroende på när man planterar, så jag satte ett enstaka frö av tomaten minibell så sätter jag resten om ca en månad och ser om det gör någon större skillnad!
 
- Flera av mina växter är väldigt ledsna just nu. En favoritkaktus ser ut att hålla på att dö, ett av mina palettblad vissnade ner totalt och min älskade Monstera har massor av gulnande blad...
 
 
+ Vårt hem börjar bli mer och mer färdigt efter omtapetsering! Behöver dock byta ut ett par möbler innan jag blir nöjd, så håller utkik på Blocket, loppisar och säljgrupper på facebook efter bland annat en byrå och 4 pinnstolar. Just nu har vi inga stolar alls till köksbordet för att jag avskydde de gamla rangliga så mycket :P
 
+ Snittblommor! Blir så himla glad av att ha en bukett blommor hemma! Nu senast komponerade jag ihop en kombination av tulpaner och något som hette ginst tror jag?
 
+ Jag såg ett gäng sidensvansar i buskarna precis utanför vårt hus när jag gick till bussen vid sju på morgonen!
 
 
+ Ny termin på universitet är lika med gratis varm choklad med marshmallows!
 
+ Min nya kurs verkar så kul!!! Verkligen tre utropstecken på den för jag har varit så himla besviken på Stockholms universitet hittills. De två kurserna jag läste förra terminen var verkligen inte bra någon av dem, det kändes mest som jag slösade min tid ärligt talat. Men nu läser jag tropisk vattenvård och varje föreläsning är så intressant och givande!
 
- Men vi ska skriva en uppsats lika stor som en kandidatuppsats (som man skriver på heltid...) i den här kursen och det ska vi göra vid sidan av vanliga föreläsningar, seminarier och tentor. Hejdå livet, ses i slutet av mars!
 
 
+ Jag fick en högtalare värd 3500 på köpet bara sådär när jag köpte min nya mobil. Riktigt bra ljud är det också!
 
+ Nu känns det verkligen att det blir ljusare och ljusare varje dag! 
 
- Men det har varit väldigt mulet den senaste veckan så solen har jag inte sett skymten av ändå.
 
++++ Det största pluset av allt är dock att jag äntligen ska gå en keramikkurs!!! Jag tror jag har tjatat om det i tre år nu? Jag fick i födelsedagspresent när jag fyllde 25 att jag skulle få gå en kurs, men det har inte funkat vare sig tidsmässigt eller ekonomiskt förrän nu. Äntligen! Så sjukt pepp! Fast lite läskigt också för jag ska gå helt själv och jag tycker sådana sociala situationer kan vara lite jobbiga. Men jag tror det kommer att bli sjukt bra! Det är 5 tillfällen och jag börjar om mindre än en månad!
 
 
 
My

åh vill också ha den där dinosauriekrukan, får kolla in TGR nån dag, kaktuskrukan är ju också himlans fin :) Så kul att du ska gå keramikkursen, jag ska gå en kvällskurs i möbelsnickeri är också lite nervig!

Svar: SÅ KUL! Och ååh vad spännande med möbelsnickeri, shit det vill jag också gå! Funderar på att bygga ett litet soffbord men har verkligen noll erfarenhet av byggerier så är lite rädd för att börja projektet :P Har inte läst träslöjd heller sedan mellanstadiet och då gjorde jag en stor labyrint i trä till mina gerbiler ;)
Mikaela Puranen

lovisa

åh superfin kruka! måste spana TGR!!

Svar: Hoppas den finns kvar!
Mikaela Puranen

Pernilla

Ååh dinosauriekrukan vill jag med ha! Men de hade inga sist jag var på TGR :(
Jag är också supersugen på att gå en keramikkurs, men tycker också att det känns lite läskigt att gå själv.. Hoppas iallafall att det kan bli av ändå till hösten eller nästa vår :) Jag skulle tycka att det vore intressant att läsa vad du tyckte/tycker om kursen sen!

Svar: De hade inga första gången jag var inne och frågade efter dem heller men så nästa gång såg jag en ensam stackare genom fönstret. Och min kompis fick tag på stegosaurusen några dagar senare så de kanske får in nya förhoppningsvis?Det ÄR läskigt att gå själv, men jag tänker att jag är ju ändå inte där för att vara social utan att få hålla på med keramik så det gör mig inte så mycket om jag sitter helt ensam i ett hörn ;) Kommer absolut skriva vad jag tyckte sen! :)
Mikaela Puranen

Jess

Krukan!!! Måste gå in på TGR imorgon efter jobbet märker jag, hoppas hoppas hoppas de finns kvar då. Och vad kul med keramikkursen! Ser fram emot att få ta del av dina skapelser sen :)

Svar: Hoppas du hittar den! Jag var inne och frågade först ena veckan och då var de helt slut men sen gick jag förbi på vägen hem förra veckan och så såg jag en ensam dinosaurie genom skyltfönstret, SPRANG in och tog den! Och så blev den min för en femtiolapp <3
Mikaela Puranen

Stina - Stinas tillvaro

Så himla fin kaktusen var, måste ju passa hur bra som helst ihop med krukorna du målade på?
Så spånnande med keramikkurs!

Svar: Men åh ja, måste ställa dem tillsammans! Och jaaaa längtar så mycket!!
Mikaela Puranen

Lund Johanna

Kaktusvasen var ju fantastiskt, den kan du väl hänga lite smycken på :)

Svar: Men ja, haha att jag inte tänkte den tanken! Den kan ju växla mellan att vara vas och hängare för smycken och annat!
Mikaela Puranen

Ruth | HungryHeart.se

Vad mycket fint som händer! Det skall bli roligt att höra mer om hur det går med fröerna du satte och såklart keramikkursen!

Svar: Går och kikar på fröerna hela tiden men det är klart det dröjer ett tag innan de kommer upp, tyvärr! Vill börja rå om dem nuuu <3
Mikaela Puranen

My

SV: alltså var tvungen att googla gerbiler :) Ja, jag tycker träverkstäder är lite läskiga, känns som en kan skada sig på allt, haha. Tanken är att jag ska komma över min rädsla och förhoppningsvis få ihop en liten möbel av något slag :)

Svar: Haha, ökenråttor är ett annat ord för dom ;) Det var för övrigt en väldigt skev och ful labyrint! Men vad spännande, vill jättegärna höra mer om kursen sen :D
Mikaela Puranen

Matilda

Åhh, dinosauriekrukan! Måste se om den finns här. Så finurligt fin!

Svar: Hoppas! Tycker så mycket om den!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?