DIY: Makeover av kruka och vas med Posca-penna i guld

 
Jag har gått lös på vita krukor med mina tuschpennor igen... Jag fick ett gäng krukor och annat vitt porslin av Es mamma som gått på loppis och tänkt på mig, så fint! Jag har dessutom köpt en ny Posca-penna i guld så det dröjde inte länge innan första krukan inte längre var vit.
 
 
Jag är fortfarande löjligt förtjust i min första kaktuskruka jag gjorde så jag bestämde mig för att göra en kaktusmönstrad i guld med! Den här har lite mindre kaktusar och de sitter lite mindre tätt ihop. Istället fyllde jag på med små guldprickar mellan kaktusarna. Mycket nöjd med resultatet! Men allra helst vill jag nog ha en kaktus som inneboende istället för svärmorstungan, men jag hade ingen lagom stor som passade i krukan. En anledning att åka till Plantagen? Hehehehe.
 
 
Jag fick också en hög smal vas! Inspirerad av Wonderwoods kruka (som var ett Monthly Makers-bidrag om jag inte minns fel?) så ville jag göra ett fiskbensmönster. Det är inte rakt för fem öre, men jag ville ha det lite skevt så att det fick lite mera handmålad feeling. Dessutom är jag sämst på att göra riktigt raka streck så det var ingen idé att ens försöka, haha. 
 
Och hörrni, apropå Monthly Makers så har Jessica släppt temat för juli! In och kika!
Lovisa (wildisland)

Vilken kul DIY! Känns som att t.om. jag skulle klara av detta! ;)

Svar: Hehe visst kan det vara lite läskigt ibland! Är själv rätt rädd för vatten så jag seglar med skräckblandad förtjusning! Jag pluggar master i statsvetenskap och i statistik. Vad pluggar du? :) Ska du plugga i Uppsala även till hösten?

Svar: Tack, ja men det är verkligen superenkelt! Tips är dock att lacka för Posca-pennan var visst inte så vattentålig :)
Jag läste min kandidat i biologi i Uppsala och nu läser jag master i marinbiologi i Stockholm. Men funderar på att läsa någon kurs i Uppsala till hösten, pga orkar inte riktigt pendla!
Mikaela Puranen

Ruth | HungryHeart.se

Så grymt fina, Mikaela! Jag ser framför mig hur du i framtiden driver en butik med egengjorda keramikfat, krukor dekorerade med penna och växter som ingen får köpa, ha ha! ;-)

Svar: Åååh, högg till lite i hjärtat när jag läste det här. VILKEN DRÖM! Varför lever jag inte så redan nu!?!? Okej, en anledning är definitivt bristen på keramikugn. Hahahha nej växterna kommer inte att vara till salu :DDDD
Mikaela Puranen

Jessica

Alltså båda blev så jäkla snygga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hehehe gör också alltid "handmålat" med flit pga kan ej göra rakt

Svar: Hahah ja men varför försöka när man vet att man inte kan :D
Mikaela Puranen

Christin

SÅ JÄKLA FINA!! Fiskbensmönstret i synnerhet!

Svar: TACK :D
Mikaela Puranen

Linnea Aurora

Alltså förlåt för att jag alltid kommenterar att allt är fint, men det ÄR det! (Och definitivt anledning att besöka Plantagen ;))

Svar: Hahaha äsch jag blir lika glad varje gång så du behöver absolut inte sluta :D BRA då ska jag åka dit så snart jag kan, heheheheh, även om sambon kanske misstycker!
Mikaela Puranen

Sandra

Så bra tips! Så sjukt snyggt ju!

Jessica

Vad snyggt det blev. Jag tycker ändå det ser rakt ut med linjerna på den andra krukan. Är rädd att om jag skulle försöka mig på det så skulle det bli helt skevt, men å andra sidan kanske det är lite av charmen? :)

Svar: Jag tycker det är en del av charmen! Vem orkar sitta med en linjal och få det perfekt? Inte jag i alla fall :)
Mikaela Puranen

mammatillmirakel.blogg.se

Ok vad fina dom blev!!!

Lovisa (wildisland)

Sv: Fattar det! Jag har funderat på att flytta till Sthlm men skulle ALDRIG palla att pendla, det är något med den pendeln som tar kål på mig! Jag får vänta med en flytt helt enkelt :)

Svar: Det går lite lättare när jag vet att det bara är temporärt, hur temporärt nu två år är. Men ett är redan avklarat! Och så kanske jag ser till att göra mitt masterarbete så att jag slipper pendlingen och vips är det inte många månader kvar!
Mikaela Puranen

Helga

Tycker det var snyggt att strecken inte var helt raka, ser mer hemmagjort ut (= bästa betyget enligt mig!).

Grahnslöjd

Jättefina!!! Gillar speciellt den fiskbensmönstrade:)

Louie

Dem blev riktigt fina! :)

Anna María

Superfina. Fiskbensmönstret är så fint! Gillar att strecken inte är helt raka.

Anna María

Superfina. Fiskbensmönstret är så fint! Gillar att strecken inte är helt raka.

Finurliga fröken

Men så fint du gör! Vilket lyft för krukorna. Kaktus krukan föll verkligen mig i smaken. Kram

Svar: Tack snälla, vad glad jag blir :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?