Plus och minus

 
+ Sommarlovsdagar. Picknicka i solen med sällskapsspel för att sedan gå ut och ta en öl på en uteservering med ett gäng kompisar där bara fler och fler vänner dyker upp. Att svalka sig med glass utomhus.
 
- Fast nu har det regnat ihärdigt den senaste veckan och varit allmänt tråkigt. 
 
 
- Jag har inte orkat skriva om det för jag blev så himla besviken och ledsen, men jag fick inte jobb på museet som jag jobbade på förra året. Det var någon med mer erfarenhet som sökt, och jag kan inte hjälpa att känna mig sämst även fast jag vet att de tyckte att jag gjorde ett bra jobb förra sommaren. Jag sökte massor av andra jobb också, men fick inget alls, knappt ens ett svar från någon. 
 
+ MEN, det är faktiskt inte hela världen. Jag hade i och för sig planerat att ha mer pengar att röra mig med då jag trodde att jag skulle ha ett jobb, men som tur är har jag sparat under hela året och fick en del i skatteåterbäring så jag klarar mig. Men trist ändå för de pengarna var öronmärkta för något roligare än mat och hyra. Det känns hur som helst skönt nu att ha ett riktigt ledigt sommarlov, för förmodligen sista gången eftersom jag pluggat färdigt nästa år.
 
 
+ Jag är dessutom inte helt sysslolös, utan läser en sommarkurs i webbdesign på distans som jag tänker kan vara en väldigt bra färdighet att åtminstone kunna grunderna i! 
 
+ Jag har också så mycket mer tid att skapa! Förvisso har jag känt mig oerhört oinspirerad de senaste veckorna men jag tror det börjar släppa nu som tur är!
 
- Men det är ändå trist att i princip alla mina kompisar jobbar och inte har lika mycket tid att hitta på saker som jag har.
 
 
+ Mina odlingar på balkongen. Min finaste minibell börjar få färdigväxta tomater, nu måste de bara mogna så kan jag snart äta dem! 
 
- Min klantighet. Häromdagen hade jag lagat äggröra och skulle äta frukost framför tvn hade jag tänkt. Soffbordet var överbelamrat med penslar och färger efter att jag målat kvällen innan så jag ställde tallriken på soffan medan jag plockade undan på bordet. Utan att tänka mig för sätter jag mig sedan på soffan. Rakt på min tallrik. Jag flyger upp i förskräckelse med varm äggröra över hela rumpan och börjar fulgråta i panik för att jag blev rädd och var så himla hungrig. Hahaha, alltså vem gör så?!
 
 
 
Stina | Stinas tillvaro

Sommarlov ändå, låter så mycket härligare än "semester". Njut säger jag! Jag blir mellan två jobb i sommar och kommer ha "lov" i fem-sex veckor, längtar redan, känns så kravlöst och härligt :)

Svar: Vad skönt med timingen att du är mellan jobb just på sommaren! Och så har du ju bröllop att se fram emot också :D :D
Mikaela Puranen

Sandra

Nej, vad tråkigt med jobbet på museet :/ Men låter ändå som att du ser det positiva i att faktiskt få vara ledig med en kurs att läsa istället! Och haha alltså det där sista minuset, prick något jag själv skulle kunna göra :**

Svar: Ja, jag har förlikat mig med tanken även om jag är lite, lite bitter :P Men vem vet när jag kommer få möjlighet att vara ledig såhär länge nästa gång liksom? Hahaha, skönt att jag inte är ensam ;)
Mikaela Puranen

Ruth | HungryHeart.se

Tråkigt att du inte fick jobbet. =( Hoppas du i alla fall får chansen att vila ut ordentligt och njuta av ditt sista sommarlov. Webbdesignskurs låter superspännande också! Jag bara måste göra om min bloggdesign i sommar, så jag kanske frågar dig sen då! =D
Och alltså förlåt att jag skrattade åt din sista punkt men det lät så hysteriskt roligt. =D Jag hade kunnat göra precis likadant. Fast min absoluta specialitet är att sätta mig i olika sorters djurbajs, ha ha! =D

Svar: Det är bara en grundkurs men hoppas jag kommer kunna tillräckligt för att kunna hjälpa :D Mitt mål är att jag ska kunna bygga en fin blogg själv och flytta från blogg.se till egen domän sen! Hahaha, det var meningen att det skulle vara roligt så skratta på! Haha, jag föredrar nog äggröra framför djurbajs ändå ;)
Mikaela Puranen

Linnea Aurora

Vad tråkigt att du inte fick jobbet- men som du skrev, skönt att få en (utöver kursen såklart!) ledig sommar iallafall"

Svar: Verkligen, men börjar bli lite uttråkad redan haha. Måste hitta på mer grejer att göra för att jag inte ska bli helt rastlös!
Mikaela Puranen

Wilda

Jag är så ledsen att du inte fick det jobbet. Samtidigt bra att du klarar dig ekonomiskt så det inte blir någon katastrof. Nu får du rocka sommarlovet istället! Ett tips är att turista ensam i Stockholm, hitta gratisevenemang och sånt. Tycker att sånt är sjukt mysigt, att bara ha sig själv och kunna gå som en själv vill. :D

Svar: Verkligen! Inser ju hur privilegierat det egentligen är att jag ens kan vara ledig hela sommaren och att det går runt ändå. Bra tips, ska spana in om det är något kul jag skulle vilja gå på :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?